Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Управління юстиції інформує
Управління юстиції інформує

Управління юстиції інформує (298)

Он-лайн чат - сучасний засіб комунікації між органами влади та громадянами.

Якщо у вас є запитання щодо стосуються державної реєстрації актів цивільного стану - запитайте он-лайн.

За допомогою он-лайн чату Ви маєте можливість:

- задати питання в будь-який зручний для Вас час;

- отримати відповідь в режимі «живого спілкування»;

- оцінити якість наданих Вам послуг і написати свою думку.

Он-лайн чат працює цілодобово. «Живе спілкування» забезпечується за графі ком роботи відділу ДРАЦС: понеділок - четвер з 8.45 до 18.00, п’ятниця з 8.45 до 16.45.

В інші дні та години Ви можете надіслати он-лайн запитання, відповідь на яке отримаєте невідкладно в найближчі робочі години.

Порядком надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України під І0.06.2016 № 1657/5 (далі - Порядок), встановлено, що документи, які містяться в реєстраційній справі, у паперовій формі надаються за запитом про надання документів, що містяться в реєстраційній справі відповідної юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної, фізичної особи - підприємця, заявника, шляхом звернення до центру надання адміністративних послуг, утвореного при суб'єкті державної реєстрації, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон) уповноважений зберігати реєстраційні справи у паперовій формі.

У разі якщо відповідно до Закону державна реєстрація проводиться Міністерством юстиції України та його територіальними органами, документи, то містяться в реєстраційній справі у паперовій формі, надаються за запитом заявника шляхом звернення до Міністерства юстиції України або його територіальних органів, що відповідно до закону уповноважені зберігати реєстраційні справи у паперовій формі.

Відповідно до пункту 2 Розділу І Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

запит-документ установленого Міністерством юстиції України зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо отримання виписки, витяту з Єдиного державного реєстру або документів, що містяться в реєстраційній справі, у паперовій формі;

заявник - фізична особа, юридична особа, які бажають отримати відомості з Єдиного державного реєстру, або уповноважені ними особи.

Разом із запитом заявник полає документ, що підтверджує внесення плати за надання документа в паперовій формі, що міститься у реєстраційній справі. Плата справляється за кожен отриманий документ.

Запит не підлягає реєстрації у Єдиному державному реєстрі у разі відсутності документа про внесення плати за падання документів, що містяться у реєстраційній справі.

Кількість документів, щодо яких подається запит, не обмежується.

Частиною 4 статті 36 Закону встановлено, що за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі справляється плата в розмірі 0,07 прожиткового мінімум) для працездатних осіб.

Частиною 3 статті 29 Закону передбачено, що реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця:

щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській. Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях;

щодо громадського формування, професійних спілок, їх організацій, об'єднань профспілок - у Міністерстві юстиції України, територіальних органах Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Інформація про адреси суб’єктів державної реєстрації Черкаської області знаходиться на веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Черкаській області за посиланням: hitp://uprav.ck.minjust.gov.ua/docs/09021703.pdf.

Державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав на нерухомість. За наявності підстав для відмови державний реєстратор приймає рішення про відмову.

Рішення про відмову повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття.

Відмова у проведенні реєстраційних дій щодо нерухомості може бути оскаржена до територіального органу Мін’юсту або до суду.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, тому скаргу можна подати або надіслати за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001.

Якщо державним реєстратором безпідставно, необґрунтовано відмовлено у проведенні реєстраційних дій, то за результатом розгляду скарги приймається рішення про задоволення скарги. У такому випадку скасовується рішення про відмову в державній реєстрації прав та суб’єктом розгляду скарги проводиться державна реєстрація прав на нерухомість.

Рішення, прийняте за результатом розгляду скарги, виконується не пізніше наступного робочого дня після прийняття такого рішення. При цьому, повторне подання документів для проведення державної реєстрації прав на нерухомість та сплата адміністративного збору не вимагається.

У Вашій сім’ї народилося немовля, це велике свято, та у батьків виникає безліч нових обов’язків, один з яких - обов’язок щодо реєстрації місця проживання новонародженої дитини у встановлених законодавством термін - протягом трьох місяців з дня державної реєстрації народження дитини.

Новели в законодавстві України надають можливість зареєструвати місце проживання новонародженої дитини під час проведення державної реєстрації народження дитини, зокрема: згідно частини шостої статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в України» (далі - Закон) за бажанням батьків чи одного з них для реєстрації місця проживання дитини документи, визначені Законом, можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини. Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, направляють зазначені документи органам реєстрації для реєстрації місця проживання малолітньої дитини.

Оскільки видача свідоцтва про державну реєстрацію народження дитини за бажанням батьків може відбуватись в закладі охорони здоров’я, де відбувалися пологи, відповідно, подати документи на реєстрацію місця проживання малюка можна також в пологовому будинку.

З метою забезпечення можливості реєстрації місця проживання новонародженої дитини, на виконання ст. 6 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", п. 20, 23 Правил реєстрації місця проживання, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 207 від 02.03.2016, відділами державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області проведено спільні наради із виконавчими органами сільської, селищної або міської ради на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, з питань реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування (далі - орган реєстрації), на яких обговорені питання взаємодії та налагодження співпраці з органом реєстрації щодо здійснення заходів з прийому документів, необхідних для реєстрації місця проживання новонародженої дитини та подальшої видачі відповідної довідки відділами державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.

Членом політичної партії може бути лише громадянин України, який відповідно до Конституції України має право голосу на виборах.

Громадянин України може перебувати одночасно лише в одній політичній партії.

Членами політичних партій не можуть бути:

1)  судді;

2)  прокурори;

3)  поліцейські;

4)  співробітники Служби безпеки України;

5)  військовослужбовці;

6)  працівники органів доходів і зборів;

7)  персонал Державної кримінально-виконавчої служби України;

8)  працівники Національного антикорупційного бюро України;

9)  державні службовці у випадках, передбачених Законом України «Про державну службу»

10)  члени Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

На час перебування на зазначених посадах або службі члени політичної партії зупиняють членство в цій партії.

Порядок вступу до політичної партії, зупинення та припинення членства в ній визначається статутом політичної партії. Громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня  подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

Зазначена процедура виходу не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника.

Не допускається створення і діяльність структурних утворень політичних партій в органах виконавчої та судової влади і виконавчих органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, а також на державних підприємствах, у навчальних закладах та інших державних установах і організаціях.

У ст. 3 Конституції України (далі - КУ) визначено, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.

Держава забезпечує захист прав усіх суб’єктів права власності й господарювання. Вона також закріплює рівність перед законом усіх без винятку суб’єктів права власності та гарантує кожному захист його прав і свобод (ст. 13 КУ). Ці принципові положення мають визначальне значення і для суб’єктів земельних правовідносин, що підтверджується ч. 1 ст. 152 Земельного кодексу України (далі - ЗКУ).

Важлива конституційна гарантія щодо захисту прав на землю міститься також у ст. 14 КУ, яка передбачає, що земля є основним національним багатством, яке перебуває під особливою охороною держави. Водночас гарантується право власності на землю. Воно набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону. Зазначені положення КУ безпосередньо втілені у земельному законодавстві.

Так, згідно з п. «ґ» ст. 5 ЗКУ до основних принципів земельного законодавства належить забезпечення гарантій прав на землю. Під терміном «гарантія» ЗКУ розуміє спрямовані дії на забезпечення прав на володіння, користування та розпорядження землею всіх без винятку суб’єктів, які є учасниками земельних правовідносин.

Зазначені гарантії прав на землю передбачені розділом V ЗКУ, за яким умовно їх можна поділити на три різновиди:

•  гарантії захисту прав на землю;

•  гарантії, пов’язані з відшкодуванням збитків власникам землі та землекористувачам;

•  гарантії, пов’язані з розв’язанням земельних спорів.

Серед гарантій захисту прав на землю важливими є гарантії права власності на земельну ділянку. У ЗК зазначено, що власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених ст. 140 ЗКУ або іншими законами України.

Так, у ст. 156 ЗКУ вказані гарантії, пов’язані з відшкодуванням власникам землі та землекористувачам збитків, заподіяних внаслідок:

•  вилучення (викупу) сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників для потреб, не пов’язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом;

•  тимчасового зайняття сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників для інших видів використання;

•  встановлення обмежень щодо використання земельних ділянок;

•  погіршення якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників;

•  приведення сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників у непридатний для використання стан;

•  неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.

Понеділок, 21 травня 2018, 07:08

Шлюб за добу в місті Умані

Автор Внутрішня політика

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016р. № 502-р, розширено перелік населених пунктів Черкаської області, де запроваджена реалізація пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу у скорочені строки за обраним заявниками місцем, зокрема, долучено м.Умань.

Звертаємо увагу, що пілотний проект Міністерства юстиції України передбачає лише можливість вибору заявниками бажаних дати та місця проведення державної реєстрації шлюбу, проте не позбавляє необхідності подання для державної реєстрації шлюбу документів, передбачених діючим законодавством України, а саме:

1. паспорта громадянина України, паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства.

У разі якщо заявником є іноземець, особа без громадянства додається документ, що підтверджує законність його (її) перебування на території України;

2. у разі якщо заявники або один з них раніше перебували в шлюбі, документи, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу недійсним.

Документи, складені іноземною мовою, подаються разом з їх перекладами на українську мову, засвідченими в установленому порядку.

«Організатором» в м. Умані є Уманський краєзнавчий музей.

Для проведення державної реєстрації шлюбу у скорочені строки в м.Умані Вам необхідно звернутися до художнього відділу Уманського краєзнавчого музею за адресою: м.Умань, вул. Кизила Андрія, 2, телефон: (04744) 3 -75-11, 3-34-46.

Понеділок, 21 травня 2018, 07:05

Проставлення апостиля

Автор Внутрішня політика

Процедура проставлення апостиля визначається Порядком проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2015 № 2268/5 (далі - Порядок).

Процедура проставлення апостиля включає:

1) прийняття документів, формування та реєстрація заяви;

2) розгляд документів, поданих для проставлення апостиля;

3) проставлення апостиля, відмова у його проставленні;

4) видача документів за результатом розгляду заяви.

Для проставлення апостиля заявник пред’являє посадовій особі територіального органу Міністерства юстиції України документ, що посвідчує його особу, та подає:

-  оригінал документа, на якому проставляється апостиль, або його копію, засвідчену в установленому порядку;

-  документ про оплату послуги з проставлення апостиля.

У разі коли заявник звільнений від оплати послуг з проставлення апостиля, документ про таку оплату не подається. У такому випадку заявник пред’являє посадовій особі територіального органу Міністерства юстиції України документ, що підтверджує право на звільнення від сплати, з якого відповідною посадовою особою виготовляється копія та долучається до поданої заяви.

Наказом Міністерства юстиції від 18 грудня 2003 року № 161/5 встановлено плату за надання послуги з проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України, для громадян України, іноземців та осіб без громадянства - 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн) та для юридичних осіб - 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн).

Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюються у строк до 2 робочих днів.

Об'єднані територіальні громади - це адміністративно-територіальні одиниці в Україні, які утворюються внаслідок добровільного об'єднання суміжних територіальних громад сіл, селищ, міст та діють відповідно до зазначеного Закону.

Згідно з частиною дев'ятою статті 7 Закону про об'єднання у разі, якщо до складу об'єднаної територіальної громади увійшла територіальна громада (територіальні громади), розташована на території суміжного району, розширенню підлягають межі району, на території якого розташований адміністративний центр утвореної об'єднаної територіальної громади. У такому разі проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж району розробляється відповідно до постанови Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядження голови обласної державної адміністрації.

Частинами першою та другою статті 8 Закону про об'єднання встановлено, що об'єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішенням всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об'єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

Повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об'єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об'єднаною територіальною громадою.

Об’єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою (частина третя статті 8 3акону про об'єднання).

Відділи державної реєстрації актів цивільного стану до прийняття рішення Верховною Радою України про зміни в адміністративно - територіальному устрої у зв'язку з утворенням об'єднаної територіальної громади забезпечують у межах компетенції реалізацію громадянами прав у сфері державної реєстрації актів цивільного стану за зареєстрованим місцем проживання.

Статтею 41 Конституції України визначено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Категорія власності посідає особливе місце в суспільній свідомості та загалом у суспільному житті. Беззаперечним є положення про те, що тільки в країні, де недоторканність власності не лише декларується, але й гарантована громадянину, можуть бути забезпечені вільний розвиток особистості, інтелектуальної, творчої діяльності, добробут і спокій.

Правом власності визнається право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону, незалежно від волі третіх осіб. Це право передбачає для власника можливість на свій розсуд володіти, користуватися та розпоряджатися належним йому майном.

Згідно ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Для офіційного визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав необхідно внести відповідні відомості про речові права до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Які саме речові права та обтяження підлягають державній реєстрації визначено ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Відповідно до п. 54 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (із змінами) (далі-Порядок), державна реєстрація права власності на нерухоме майно, утворене шляхом поділу майна, у тому числі в результаті виділення окремого об’єкта нерухомого майна із складу нерухомого майна, що складається з двох або більше об’єктів, або об’єднання майна, проводиться за умови наявності технічної можливості такого поділу або об’єднання нерухомого майна та можливості використання такого майна як самостійного об’єкта цивільних правовідносин.

Для державної реєстрації права власності на земельну ділянку, що створюється шляхом поділу або об’єднання, подаються:

  • документ, що посвідчує право власності на земельну ділянку до її поділу або об’єднання (крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав).

Для державної реєстрації права власності на об’єкт нерухомого майна, що створюється шляхом поділу або об’єднання, подаються:

  • документ, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна до його поділу або об’єднання (крім випадків, коли право власності на такий об’єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);
  • документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта (крім випадків, коли об’єкт нерухомого майна створюється шляхом поділу або об’єднання без проведення будівельних робіт, що відповідно до законодавства потребують отримання дозволу на їх проведення);
  • технічний паспорт на новостворений об’єкт нерухомого майна;
  • документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси (крім випадків поділу або об’єднання таких об’єктів нерухомого майна, як квартира, житлове або нежитлове приміщення тощо).

Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів.

У такому разі державний реєстратор відповідно до наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, обов’язково перевіряє наявність реєстрації такого документа в Єдиному реєстрі документів, відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в цьому Реєстрі.

Пунктом 55 Порядку встановлено, що для державної реєстрації права власності на нерухоме майно, що створюється шляхом поділу або об’єднання майна, що перебуває у спільній власності, крім документів, передбачених пунктом 54 цього Порядку, також подається письмова згода всіх співвласників на проведення поділу або об’єднання майна, що перебуває у спільній власності.

У разі коли в результаті поділу або об’єднання майна, що перебуває у спільній власності, змінюється розмір часток у такому праві спільної власності, також подається письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на таке майно. При цьому право спільної власності на нерухоме майно, що створюється шляхом поділу або об’єднання майна, не припиняється.

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 5 з 22