Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Управління юстиції інформує
Управління юстиції інформує

Управління юстиції інформує (360)

Понеділок, 17 вересня 2018, 13:42

Булінг

Автор Внутрішня політика

Зараз є актуальним питанням в Україні проблема булінгу в школах, у зв’язку з цим ми хочемо Вам розповісти про це явище.

Булінг ‒ це агресивна і вкрай неприємна свідома поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої дитини, що супроводжується регулярним фізичним і психологічним тиском.

Ви маєте знати, що булінг може бути:

- фізичний штовхання, підніжки, зачіпання, нанесення тілесних ушкоджень;

- економічний крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та особистих речей, вимагання грошей;

- психологічний принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, жарти, маніпуляція, шантаж;

- сексуальний ‒ принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях;

- кібербулінг приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету, інших електронних пристроїв.

Якщо Ви стали жертвою булінгу, необхідно повідомити своїх батьків шкільного психолога, вчителів, директора школи, про ситуацію, що склалася і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування.

Якщо Ви стали свідком булінгу, необхідно:

- втрутитися і припинити цькування ‒ булінг не слід ігнорувати;

- обидві сторони конфлікту потребують допомоги, запропонувати дітям самостійно вирішити конфлікт;

- повідомити керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування.

Пам’ятайте! Якщо Ваші права порушені, Ви не є безпорадними. Ви маєте знати, що завжди можете звернутися на Національну дитячу гарячу лінію, Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги; «Гарячу лінію» Головного територіального управління юстиції  у Черкаській області.

Більш детальніше про проект «Я МАЮ ПРАВО!» Ви можете дізнатися на спеціальних платформах «ЯМП!», діючих на офіційних веб-сайтах Міністерства юстиції України та Головного територіального управління юстиції у Черкаській області. Ми також є у Фейсбуці. Ми працюємо для Вас!

Відповідно до ст. 182 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Відповідно до ч. 1 ст. 181 ЦК України до нерухомих речей належать земельні ділянки, а також об’єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Частиною 1 ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що державна реєстрація прав проводиться щодо нерухомого майна, а саме:

- підприємств як єдиних майнових комплексів;

- житлових будинків;

- будівель;

- споруд, а також їх окремих частин;

- квартир;

- житлових та нежитлових приміщень.

Право власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності чи інше речове право на земельну ділянку, на якій вони розташовані.

Право власності на квартиру, житлове та нежитлове приміщення може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності на житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини, в яких вони розташовані.

Не підлягають державній реєстрації речові права та їх обтяження на корисні копалини, рослини, а також на малі архітектурні форми, тимчасові, некапітальні споруди, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких можливе без їх знецінення та зміни призначення, а також окремо на споруди, що є приналежністю головної речі, або складовою частиною речі, зокрема на магістральні та промислові трубопроводи (у тому числі газорозподільні мережі), автомобільні дороги, електричні мережі, магістральні теплові мережі, мережі зв’язку, залізничні колії.

Міністерством юстиції України для зручності громадян та уникнення черг у відділах державної реєстрації актів цивільного стану запроваджено пілотний проект Веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».

В Черкаській області реалізація даного пілотного проекту розпочалася з вересня 2015 року. До проекту залучено всі відділи державної реєстрації актів цивільного стану Черкаської області.

Пілотний проект надає можливість громадянам через мережу Інтернет:

-  подати до відділу державної реєстрації актів цивільного стану заяви про державну реєстрацію актів цивільного стану, про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану та витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;

- надіслати до відділів ДРАЦС сканкопії документів, необхідних для державної реєстрації актів цивільного стану, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, у форматі, придатному для роздрукування або зчитування цих документів в електронному вигляді;

- здійснити попередній запис на відвідування ДРАЦС із зазначенням зручних дати і часу;

- оплатити з використанням платіжних систем послуги відділів ДРАЦС;

- отримати консультації працівників відділу ДРАЦС.

Даний пілотний проект є популярним серед населення, адже працює цілодобово 7 днів на тиждень.

Ввійти на Веб-портал можна за посиланням: http://dracs.minjust.gov.ua/

Для того щоб зареєструватися на Веб-порталі необхідно:

  1. на головній сторінці Веб-порталу обрати вкладку «Первинна реєстрація»,
  2. заповнити поле «Логін», який буде використовуватися для входу на Веб-портал,
  3. в поле «Електронна адреса»  необхідно ввести існуючу електронну адресу, на яку буде надіслано підтвердження проведеної реєстрації на порталі,
  4. заповнити поле «Прізвище, ім’я, по батькові»,
  5. поставити мітку щодо згоди на передачу та обробку персональних даних,
  6. поставити мітку щодо ознайомлення з порядком роботи з Веб-порталом,
  7. натиснути кнопку «Реєстрація». З»явиться повідомлення «Користувача «логін» створено. Пароль відправлено на електронну адресу.» На вказану електронну адресу буде надіслано повідомлення щодо реєстрації на порталі,
  8. для входу в особистий кабінет необхідно перейти за посиланням, яке вказано в повідомленні, та ввести логін та пароль. Далі натиснути кнопку «Вхід».

Користуйтесь зручними сервісами Міністерства юстиції України.

Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області повідомляє про те, що 28.08.2018 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання» від 03.07.2018 № 2475-VIII (далі - Закон).

Законом внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Сімейного кодексу України, Кримінально-виконавчого кодексу України, Цивільно-процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, Законів України «Про дорожній рух», «Про нотаріат», «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України», «Про банки і банківську діяльність», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про центральні органи виконавчої влади», «Про безоплатну правову допомогу», «Про вибори народних депутатів України», «Про судовий збір», «Про Кабінет Міністрів України», «Про Національне антикорупційне бюро України», «Про запобігання корупції», «Про прокуратуру», «Про місцеві вибори», «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та Інших злочинів», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», «Про державну службу», «Про Державне бюро розслідувань», «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів», «Про виконавче провадження».

У Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон 1) відтепер передбачено, що у разі звернення заявника із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, суб’єкт державної реєстрації, нотаріус відмовляє у проведенні державної реєстрації прав (п. 12 ч. 1 ст. 24 Закону 1) та відповідно п. 9-1 ч. З ст. 10 Закону 1 надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України «Про виконавче провадження», відповідну інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю.

В свою чергу, у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон 2) частину першу статті 28 доповнено підставою для відмови у проведенні державної реєстрації, а саме у випадку, коли заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних Із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв'язку Із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки, суб’єкт державної реєстрації, нотаріус відмовляє у проведенні державної реєстрації зазначених змін, та згідно п. 6-1 ч. 2 ст. 6 Закону 2 надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України «Про виконавче провадження», відповідну інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю.

Ознайомитись з текстом змін Ви можете за посиланням:

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2475-19/page

Законом України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» (далі Закон № 917-VIII) від 24.12.2015 № 917-4411 внесено зміни до статті 8 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», зокрема, доповнено статтю повою частиною, якою передбачено, то органи державної влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування не можуть виступати засновниками (співзасновниками) друкованих засобів масової інформації.

Відповідпо до частин 1 - 2 статті 2 Закону № 917-VI11 реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: перший протягом одного року з дня набрання чинності цим законом, тобто з 01 січня 2016 року до 31 грудня 2016 року, другий протягом наступних двох років (з 01 січня 2017 року до 31 грудня 2018 року).

На першому етапі здійснювалося реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій згідно з переліком, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року №848.

Відповідно до частини 5 статті 2 Закону № 917-VІІІ на другому етапі здійснюється реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій, не реформованих на першому етапі.

Згідно частини 4 статті 18 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» реєструючий орган визнає свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації недійсним у разі неподання після завершення процесу реформування державних і коммщлвних засобів масової інформації органами державної влади, іншими державними органами або органами місцевого самоврядування, які є їх засновниками (співзасновниками), заяви про перереєстрацію відповідних друкованих засобів масової інформації.

Частиною 4 статті 14 Закону №917-УІІІ передбачено, що перереєстрація друкованих засобів масової інформації, що реформуються, здійснюється на безоплатній основі.

Увага! Реформування друкованих засобів масової інформації відповідно до Закону №917-VIII триватиме до 31 грудня 2018 року.

Громадські об’єднання утворюються і діють на принципах:

1)добровільності – передбачає право особи на вільну участь або неучасть у громадському об’єднанні, у тому числі в його утворенні, вступі в таке об’єднання або припиненні членства (участі) в ньому.

2)самоврядності – передбачає право членів (учасників) громадського об’єднання самостійно здійснювати управління діяльністю громадського об’єднання відповідно до його мети (цілей), визначати напрями діяльності, а також невтручання органів державної влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в діяльність громадського об’єднання, крім випадків, визначених законом.

3)вільного вибору території діяльності – передбачає право громадських об’єднань самостійно визначати територію своєї діяльності, крім випадків, визначених законом.

4)рівності перед законом – передбачає, що громадські об’єднання є рівними у своїх правах та обов’язках відповідно до закону з урахуванням організаційно-правової форми, виду та/або статусу такого об’єднання.

5)відсутності майнового інтересу їх членів (учасників) – передбачає, що члени (учасники) громадського об’єднання не мають права на частку майна громадського об’єднання та не відповідають за його зобов’язаннями. Доходи або майно (активи) громадського об’єднання не підлягають розподілу між його членами (учасниками) і не можуть використовуватися для вигоди будь-якого окремого члена (учасника) громадського об’єднання, його посадових осіб (крім оплати їх праці та відрахувань на соціальні заходи).

6)прозорості, відкритості та публічності – передбачає право всіх членів (учасників) громадського об’єднання мати вільний доступ до інформації про його діяльність, у тому числі про прийняті громадським об’єднанням рішення та здійснені заходи, а також обов’язок громадського об’єднання забезпечувати такий доступ. Публічність означає, що громадські об’єднання інформують громадськість про свої мету (цілі) та діяльність.

Утворення і діяльність громадських об’єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоровʼя населення, пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, забороняються.

Для забезпечення захисту прав інвесторів, протидії незаконному поглинанню та захопленню підприємств та оперативного реагування на випадки силового захоплення земельних ділянок та об’єктів аграрної інфраструктури, інші прояви аграрного «рейдерства» при Черкаській обласній державній адміністрації діє регіональна робоча група з питань захисту прав інвесторів, протидії незаконному поглинанню та захопленню підприємств (адреса: м. Черкаси, бульв. Шевченка, 185, номер гарячої лінії: (0472) 33-00-27).

Засідання регіональної робочої групи проводяться кожну другу та четверту середу місяця об 11.00 годині, а у разі необхідності негайно реагувати на ситуацію - невідкладно.

Щотижня мобільні точки доступу до надання безоплатної правової допомоги у Черкаській області, до складу яких входять представники ГТУЮ у Черкаській області, Регіонального центру з надання безоплатної правової допомоги у Черкаській області та нотаріуси, здійснюють виїзди у райони з метою надання якісної правової допомоги.

З графіком роботи мобільних точок доступу до надання безоплатної правової допомоги у Черкаській області можна ознайомитися на офіційному сайті Головного територіального управління юстиції у Черкаській області за посиланням: http://uprav.ck.miniust.gov.ua.

Відповідно до ч.1 ст. 27 «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі – Закон) визначено підстави для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації:

1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;
2) невідповідність документів вимогам, установленим ст. 15 цього Закону;
3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до  ст. 13 цього Закону;
6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;
7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.

До регіональних (місцевих) творчих спілок належать спілки, діяльність яких поширюється на територію відповідної адміністративно-територіальної одиниці або регіону; їх державна реєстрація здійснюється після реєстрації всеукраїнської творчої спілки. Порядок державної реєстрації визначений законами України «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» та «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

Перелік документів, які подаються на державну реєстрацію:

– заява про державну реєстрацію створення юридичної особи (форма 1);

– заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, – за бажанням заявника;

– документ, що підтверджує створення регіональної (місцевої) творчої спілки, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє регіональна (місцева) творча спілка (для територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок);

– реєстр осіб, які брали участь у загальних зборах (зʼїзді, конференції) регіональної (місцевої) творчої спілки;

– відомості про керівні органи регіональної (місцевої) творчої спілки, відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій;

– установчий документ юридичної особи – у разі створення регіональної (місцевої) творчої спілки на підставі власного установчого документа;

– документ про сплату адміністративного збору. За державну реєстрацію регіональної (місцевої) творчої спілки справляється реєстраційний збір у сумі 0,07 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Державну реєстрацію регіональної (місцевої) творчої спілки здійснюють головні територіальні управління юстиції в областях. Строк розгляду документів складає 30 робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації. З моменту реєстрації.

Питання відповідальності у сфері державної реєстрації нерухомості  та бізнесу регулюється статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та статтею 35 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Державні реєстратори, суб’єкти державної реєстрації за порушення законодавства у сфері державної реєстрації несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому законом.

Державним реєстратором у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу  є особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації, нотаріус, державний виконавець та приватний виконавець (у разі державної реєстрації обтяжень, накладених під час примусового виконання рішень відповідно до закону, а також у разі державної реєстрації припинення іпотеки у зв’язку з придбанням (передачею) за результатом прилюдних торгів (аукціонів) нерухомого майна, що є предметом іпотеки).

Суб’єктом державної реєстрації у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, акредитовані суб’єкти.

Кримінальна відповідальність державних реєстраторів передбачена розділами XV «Злочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян та злочинів проти журналістів» та XVІІ «Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг» Кримінального кодексу України.

Зміст кримінальних правопорушень державних реєстраторів розкривають статті 358 («Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів»), статті 364 («Зловживання владою або службовим становищем»), статті 3652 («Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги»), статті 367 («Службова недбалість») Кримінального кодексу України.

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 4 з 26