Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Управління юстиції інформує
Управління юстиції інформує

Управління юстиції інформує (275)

Законом України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової Інформації» (далі - Закон №917-УІІІ) від 24.12.2015 № 917-УІІІ, внесено зміни до Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», зокрема, статтю 8 доповнено новою частиною, якою передбачено, що органи державної влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування не можуть виступати засновниками (співзасновниками) друкованих засобів масової інформації.

Відповідно до частин 1 - 2 статті 2 Закону № 917-УШ реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: перший - протягом одного року з дня набрання чинності цим законом та другий - протягом наступних двох років.

На першому етапі здійснюється реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, організовується підвищення кваліфікації працівників таких редакцій, а також складається Зведений перелік об’єктів реформування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року №848 затверджено Перелік друкованих засобів масової інформації та редакцій, реформування яких здійснюється на першому етапі.

Звертаємо увагу, що відповідно до частини 4 статті 18 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» реєструючий орган визнає свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації недійсним у разі неподання після завершення процесу реформування державних і комунальних засобів масової інформації органами державної влади, іншими державними органами або органами місцевого самоврядування, які є їх засновниками (співзасновниками), заяви про перереєстрацію відповідних друкованих засобів масової інформації.

Пунктом 3 частини першої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон) визначено, що нотаріус - державний реєстратор прав на нерухоме майно (далі - державний реєстратор).

Нотаріус, реалізуючи функції державного реєстратора:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов’язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав), відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов’язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов’язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов’язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі;

4) під час проведення реєстраційних дій обов’язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень;

5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів таких прав;

6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об’єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом;

7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);

8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;

9) формує реєстраційні справи у паперовій формі;

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Законодавець також наділив нотаріуса окремими повноваженнями державного реєстратора, які виникають у результаті нотаріальних дій, а саме: державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію.

Одночасно зауважимо, що рішення, дії або бездіяльність нотаріуса, як державного реєстратора, можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Міністерство юстиції України розглядає скарги:

1) на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);

2) на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.

Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги:

1) на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора;

2) на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації прав.

Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги щодо державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації прав, які здійснюють діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

В сучасних умовах розвитку України значно посилюється роль фінансів місцевого самоврядування. Місцеві бюджети є основним джерелом, фінансовою базою органів місцевого самоврядування, активною формою акумуляції певної частини фонду фінансових ресурсів.

Реформа децентралізації повноважень у сфері державної реєстрації була і залишається пріоритетною у 2017 році, оскільки однією із безумовних її переваг є зарахування адміністративного збору за державну реєстрацію нерухомості та бізнесу до місцевих бюджетів.

Так, лише з початку 2017 року, станом на 01 березня, до місцевих бюджетів Черкаської області зараховано :

-      за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, їх обтяжень -

1 492 439,93 грн.;

-  за державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців - 389 054 ,00 грн.

28.02.2017 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 21.02.2017 року «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» від 21.02.2017 № 616/5, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2017 за№ 242/30110.

Детальніше зі змінами можна ознайомитись за посиланням zakon5.rada.gov.ua.

Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області (далі - комісія) є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області, що в межах повноважень, визначених Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закони), Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1128 (далі - Порядок), забезпечує розгляд скарг у сфері державної реєстрації.

Комісією розглядаються скарги щодо державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах Черкаської області.

Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими актами законодавства.

До складу комісії включаються посадові особи Головного територіального управління юстиції у Черкаській області. Комісія складається з Голови, заступника Голови, секретаря та 6 членів. Персональний склад комісії затверджено наказом Головного територіального управління юстиції у Черкаській області та сформовано з урахуванням основних завдань та функцій комісії.

Головою комісії за посадою є начальник Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, заступником голови є заступник начальника Головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації - начальник Управління державної реєстрації.

Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її Голова. Засідання комісії є правомочним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

Секретар комісії завчасно повідомляє членів комісії, а також скаржника та/або його представника (за умови якщо ним зазначено про це у скарзі), суб’єкта оскарження та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді. Повідомлення здійснюється в один із способів, передбачених Порядком.

Під час проведення засідання комісії секретарем комісії ведеться протокол засідання комісії, який повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, прийняте комісією рішення.

За результатом розгляду скарги комісія на підставі висновків комісії приймає мотивоване рішення про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні з підстав, передбачених Законами, у формі наказу.

Висновок підписується Головою комісії, секретарем та членами комісії, що брали участь у засіданні комісії.

Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос Голови комісії є ухвальним.

Рішення комісії виконуються суб’єктом розгляду скарги та/або технічними адміністраторами реєстрів відповідно до Порядку, у межах компетенції, визначеної Законами.

Якщо комісія під час розгляду скарги по суті виявляє адміністративне правопорушення у сфері державної реєстрації, відповідальність за вчинення якого передбачена статтею 166²³ Кодексу України про адміністративні правопорушення, секретар комісії (у разі відсутності секретаря - особа, яка виконує його обов’язки) складає протокол про адміністративне правопорушення у порядку, визначеному Мін’юстом.

У разі незгоди з рішенням комісії щодо розгляду скарги, відмови у задоволенні скарги, скаржник може оскаржити рішення територіального органу Міністерства юстиції України безпосередньо до Міністерства юстиції України, крім того рішення, дії або бездіяльність Міністерства юстиції України та його територіальних органів можуть бути оскаржені до суду.

Відповідно до частини 1 статті 37¹ Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон) контроль у сфері державної реєстрації прав здійснюється Міністерством юстиції України, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі прав з метою виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, у повноваженими особами суб'єктів державної реєстрації прав.

За результатами моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі прав у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб'єктів державної реєстрації прав Міністерство юстиції України проводить перевірки державних реєстраторів чи суб'єктів державної реєстрації прав.

У разі якщо в результаті проведеної перевірки державних реєстраторів чи суб'єктів державної реєстрації прав виявлено прийняття такими державними реєстраторами чи суб'єктами державної реєстрації прав рішень з порушенням законодавства, то мас наслідком порушення прав та законних інтересів фізичних та/або юридичних осіб. Міністерство юстиції України вживає заходів до негайного повідомлення про це відповідних правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів, а також заінтересованих осіб.

Відповідно до статті 37¹ Закону та Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 №> 990. Міністерством юстиції України прийнято наказ .V' 323 7 від 17.02.2017 «.Про проведення моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно» (далі - Наказ).

Наказом затверджено періодичність проведення моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно па перший квартал 2017 року, затверджено перелік державних реєстраторів, щодо яких проводиться моніторинг реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та визначено проведення моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно у строк до 06 березня 2017 року.

Відповідно до Наказу періодичність проведення моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно на перший квартал 2017 року - щомісяця за кожним критерієм проведення моніторингу:

-  порушення строків, визначених Законом України «Про державу реєстрацію речових прав па нерухоме майно та їх обтяжень»;

-  проведення реєстраційних дій у неробочий час:

-  відсутність у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно електронних копій документів, поданих для державної реєстрації, виготовлених шляхом їх сканування:

-  проведення реєстраційних дій на підставі судових рішень;

-  скасування (видалення) записів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно:

-  державні реєстратори та/або суб'єкти державної реєстрації, визначені Мін'юстом.

Наказом встановлено наступний перелік державних реєстраторів, щодо яких проводиться моніторинг реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно: приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу Чорноног Лариса Віталіївна, приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу Побединська Вікторія Олександрівна, приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу Чорнєй Віта Володимирівна, державний реєстратор Комунального підприємства «Спецжитлофонд» Коровайко Оксана Сергіївна, державний реєстратор Філії Комунального підприємства Київської обласної ради «Готово» міста Києва Рябий Дмитро Сергійович, державний реєстратор Філії Комунального підприємства Київської обласної ради «Готово» міста Києва Дуднік Ольга Сергіївна, державний реєстратор Комунального підприємства Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації» Коломієць Ольга Анатоліївна, державний реєстратор Комунального підприємства Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації» Шведюк Ірина Олександрівна.

У питанні незаконного заволодіння майном принциповим моментом є час, тому чим швидше законний власник зреагує на захоплення майна, тим більше має шансів повернути вкрадене без втрат.

За законом власник об’єкта нерухомого майна має можливість накласти заборону на проведення реєстраційних дій терміном до 10 діб, аби протягом цього періоду мати можливість звернутись до суду і зупинити незаконні дії.

8М8-Маяк саме той проект, який суттєво підвищує шанси на оперативне реагування й ефективний захист порушених прав.

Завдяки цьому сервісу його користувачі отримуватимуть 5М8-повідомлення про вчинення реєстраційних дій щодо нерухомості у Реєстрі речових прав на нерухоме майно. Сервіс забезпечує інформування:

а)  фізичних та юридичних осіб - про реєстраційні дії стосовно будь-якого об'єкта нерухомого майна в Державному реєстрі прав без зазначення відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяжень, про суб'єктів таких прав;

б) власників об’єктів нерухомого майна - про подані заяви у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень стосовно належного таким власникам об’єкта нерухомого майна.

Таким чином, фізичні та юридичні особи можуть бути проінформовані про будь - які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю, що суттєво збільшить шанси власників на захист власності від рейдерських атак.

Детальніше про сервіс https://online.minjust.gov.ua/sms/

 

 

 

 

 

 

 

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 502-р «Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу», Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 228, та з метою апробацій європейських стандартів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, забезпечено реалізацію гарантованого державою права на шлюб, зокрема для учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб.

У рамках пілотного проекту українські молодята вже з серпня мають змогу скористатися новим сервісом Мін’юсту - експрес-реєстрацією шлюбу за 24 години. Пілотний проект розпочав свою ходу у Маріуполі (Донецька область), Сєвєродонецьку (Луганська область), Херсоні, Києві, Одесі та у Львові, далі географія місць де можна зареєструвати шлюб за 24 години розповсюдилась майже на всі регіони, окрім Запорізької, Кіровоградської, Полтавської, Черкаської областей. Мінімальний термін для реєстрації шлюбу з моменту подання заяви можна скоротити з 30 днів до 1 доби.

Для цього достатньо зробити кілька простих кроків.

Перший крок - звернутися до організатора шлюбної церемонії. Інформація про цих організаторів розміщена на сайті Міністерства юстиції і на сайтах головних територіальних управлінь юстиції.

Другий крок - обрати час і місце проведення реєстрації шлюбу.

Третій крок - укласти відповідний договір про надання послуг з організатором.

Четвертий крок - прийти до себе на весілля.

Процедура максимально швидка. Свідоцтво про шлюб видається одразу, а протягом 24 годин з моменту реєстрації дані будуть внесені до відповідного реєстру. Більше того, в кількох містах молодята можуть одружуватися в будь - який час доби.

З 2017 року Мін’юст прогнозує поширення даної послуги на всі регіони.

Порядком надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 № 1657/5 (далі - Порядок), встановлено, що документи, які містяться в реєстраційній справі, у паперовій формі надаються за запитом про надання документів, що містяться в реєстраційній справі відповідної юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної, фізичної особи - підприємця, заявника, шляхом звернення до центру надання адміністративних послуг, утвореного при суб’єкті державної реєстрації, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон) уповноважений зберігати реєстраційні справи у паперовій формі.

У разі якщо відповідно до Закону державна реєстрація проводиться Міністерством юстиції України та його територіальними органами, документи, що містяться в реєстраційній справі у паперовій формі, надаються за запитом заявника шляхом звернення до Міністерства юстиції України або його територіальних органів, що відповідно до закону уповноважені зберігати реєстраційні справи у паперовій формі.

Пунктом 2 Розділу І Порядку визначено:

запит - документ установленого Міністерством юстиції України зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо отримання виписки, витягу з Єдиного державного реєстру або документів, що містяться в реєстраційній справі, у паперовій формі;

заявник - фізична особа, юридична особа, які бажають отримати відомості з Єдиного державного реєстру, або уповноважені ними особи.

Разом із запитом заявник подає документ, що підтверджує внесення плати за надання документа в паперовій формі, що міститься у реєстраційній справі. Плата справляється за кожен отриманий документ.

Запит не підлягає реєстрації у Єдиному державному реєстрі у разі відсутності документа про внесення плати за надання документів, що містяться у реєстраційній справі.

Кількість документів, щодо яких подається запит, не обмежується.

Частиною 4 статті 36 Закону встановлено, що за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі справляється плата в розмірі 0,07 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Частиною 3 статті 29 Закону передбачено, що реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб’єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця:

щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях;

щодо громадського формування, професійних спілок, їх організацій, об’єднань профспілок - у Міністерстві юстиції України, територіальних органах Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Інформація про адреси суб’єктів державної реєстрації Черкаської області знаходиться на веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Черкаській області за посиланням:


http://uprav.ck.minjust.gov.ua/docs/09021703.pdf.

 

<< Початок < Попередня 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Наступна > Кінець >>
Сторінка 20 з 20