Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Управління юстиції інформує
Управління юстиції інформує

Управління юстиції інформує (323)

смерть На сьогоднішній день трапляються випадки, коли громадяни, перебуваючи в горі, чи зоспіху, та не усвідомлюючи тієї важливості, забувають своєчасно зареєструвати смерть близьких їм осіб та родичів у встановлений законодавством термін та проводять поховання без відповідного свідоцтва про смерть.
Для проведення своєчасної державної реєстрації смерті осіб, слід звернути увагу на той факт, що законодавством передбачений термін подачі заяви про державну реєстрацію смерті до органу державної реєстрації актів цивільного стану не пізніше 3 днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі, якщо неможливо одержати документ закладу охорони здоров'я або судово-медичної установи,  не пізніше п'яти днів.

Державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документа встановленої форми про смерть, який видається закладом охорони здоров'я чи судово-медичною установою (лікарні, поліклініки, судово-медичні установи, тощо).

Якщо смерть сталася в дорозі. Необхідно пам’ятати, що державна реєстрація смерті проводиться: за останнім місцем проживання померлого; за місцем настання смерті чи виявлення трупа ; або за місцем поховання померлого.  У разі настання смерті в дорозі (у поїзді, на судні, в літаку тощо) державна реєстрація смерті може бути проведена в найближчому органі державної реєстрації актів цивільного стану.

Державна реєстрація смерті іноземців та осіб без громадянства проводиться на загальних підставах з дотриманням вимог законодавства України. При цьому документи (паспорт, довідка про смерть, тощо) складені на іноземній мові мають бути перекладені на українську мову та засвідчені нотаріально.

Із заявою про реєстрацію смерті можуть звернутись родичі померлого, представники органу опіки та піклування, працівники житлово-експлуатаційних організацій, адміністрації закладу охорони здоров'я, де настала смерть, та інші особи - не пізніше трьох днів з дня настання смерті людини. Державна реєстрація смерті проводиться в присутності заявника. Заявник (особа, яка звертається щодо державної реєстрації смерті) має пред'явити свій паспорт або паспортний документ. Відповідно до п. 14 глави 2 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, якщо померлий мав паспорт або паспортний документ, а також військово-облікові та пільгові документи, то орган державної реєстрації актів цивільного стану, який реєструє смерть, вилучає їх і в цих документах проставляє відповідний штамп про смерть власника. Непередача зазначених документів померлих не є перешкодою для державної реєстрації смерті.

Необхідні документи для реєстрації смерті: лікарське свідоцтво про смерть; паспорт померлої людини; паспорт заявника.

Після проведення державної реєстрації смерті орган державної реєстрації актів цивільного стану видає відповідне свідоцтво та витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання. У разі державної реєстрації смерті виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради видається довідка для отримання допомоги на поховання.

Ч. І ст. З 11 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме манно та їх обтяжень» ( далі – Закон) реєстраційні дії на підставі рішень судів проводяться виключно на підставі рішень, отриманих в результаті інформаційної взаємодії Державного реєстру прав та Єдиного державного реєстру судових рішень, без подання відповідної заяви заявником.

Підпунктом 2 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України № 806 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної pet с і рації» визначено, щодо запровадження інформаційної взаємодії між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним державним реєстром судових рішень передбаченої Законом, а також у разі проведення реєстраційних дій на підставі рішень судів, то набрали законної сили до впровадження відповідної інформаційної взаємодії, державна реєстрація речових прав па нерухоме майно та їх обтяжень на підставі рішень судів проводиться за зверненням заявника до будь-якого державного реєстратора в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя з дотриманням вимог, установлених підпунктом 1 пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав па нерухоме майно та захисту прав власності».

Для державної реєстрації права власності у разі витребування нерухомого майна з чужого незаконного володіння па підставі рішення суду подаються необхідні для відповідної реєстрації документи, передбачені Законом та Порядком про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (далі - Порядок), що підтверджують право власності на нерухоме майно належного власника.

Для державної реєстрації права власності у разі розірвання договору, за яким відбувся перехід права власності на нерухоме майно, на підставі рішення суду подаються документи, необхідні для відповідної реєстрації, передбачені Законом та Порядком, що підтверджують право власності на нерухоме майно відчужувана до укладення такого договору.

Для державної реєстрації права власності у разі переведення прав та обов'язків покупця за договором, за яким відбувся перехід права власності на нерухоме майно, па підставі рішення суду подається також примірник (дублікат) такого договору.

Для державної реєстрації права власності на самочинно збудоване нерухоме майно, право власності па яке визнається на підставі рішення суду, подаються необхідні їли відповідної реєстрації документи, передбачені Порядком.

1)документи, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта (не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів);

2)технічний паспорт па об'єкт нерухомого майна;

3)документ, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси (не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться па індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав);

4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність);

5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).

Для державної реєстрації права власності па об'єкт незавершеного будівництва право власності на яке визнається на підставі рішення суду, подаються:

1) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об'єктом (крім випадку, коли речове право на земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);

2) документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт (зазначений документ не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів);

3) технічний паспорт на об'єкт незавершеного будівництва.

 

На Черкащині впевнено крокує пілотний проект Міністерства юстиції України «Шлюб за добу».

Для того, щоб скористатися послугою експрес-одруження молодятам достатньо зробити кілька простих кроків:

1) звернутися до організатора шлюбної церемонії у місті Черкаси - не комунальне підприємство «Центральний стадіон» Черкаської міської ради.

Контактна інформація про організаторів розміщена на сайті Головного територіального управління юстиції: http://uprav.ck.minjust.gov.ua/7part~kerivn7;

2)  обрати час і місце проведення реєстрації шлюбу;

3)  укласти відповідний договір з організатором;

4)  прийти на весілля.

У місті Черкаси станом на 29.06.2017 послугою «Шлюб за добу» скористалися та подали відповідні заяви 68 пар, 64 пари молодят вже поєднали себе сімейними узами, серед яких були мешканці інших міст України та 3 пари громадяни інших держав.

Зичимо новоствореним сім’ям великого кохання та щастя! А парам які бажають поєднати себе сімейними узами пропонуємо скористатись послугами з експрес - одруження.

 

Відповідно до статті 33 Закону України «Про оренду землі» по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі (далі - поговір), орендар, який належно виконував обов’язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору на новий строк.

Про намір укладення договору па новий строк орендар зобов'язаний повідомити орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановленні! договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. У разі смерті орендодавця про намір укладення договору оренди землі на новий строк повідомляється спадкоємець земельної ділянки протягом місяця з дня, коли стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку.                                                                                                       і

До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.

При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.

Орендодавець місячний термін розглядає надісланий орендарем лист - повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови Договору і за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), та укладає з орендарем додаткову угоду. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.

 

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом, одного місяця після закінчення строку договору листа повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі, такий договір вважається поновленим на гой самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У ньому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договор) оренди землі здійснюється із:

-       власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності);

-      уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності). Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

У разі смерті орендодавця перебіг вищезазначених строків зупиняється до моменту повідомлення орендаря про перехід права власності на земельну ділянку.

З дня, коли орендарю стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку до спадкоємця або територіальної громади, перебіг зазначених строків продовжується з урахуванням строку, що минув до їх зупинення.

Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

6 жовтня 2016 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» або як його назвали «Антирейдерський закон», який набув чинності 6 листопада 2016 року (далі - Закон).                                                                                                                  і

Законом вносяться зміни до низки нормативних актів, якими передбачається забезпечення захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів, а також зменшення ризиків незаконного заволодіння майном.

Так, протягом певного часу законодавцем вчинялись кроки щодо максимального спрощення процедури реєстрації майна та бізнесу. Однак з огляду на численні факти зловживанням недобросовісними особами таких законодавчих спрощень, новий закон скасував ці спрощення та повернувся до більш жорсткого регулювання корпоративних відносин, яке вже мало місце раніше.

Значно посилено і кримінальну відповідальність. Вказаним Законом було внесено зміни в статті 358 (підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток. штампів). 364 (зловживання владою або службовим становищем), 365-2 (зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги) та 367 (службова недбалість) Кримінального Кодексу України, де спеціальним суб'єктом визнано нотаріуса, державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав, державного виконавця, приватного виконавця.

Відтепер щодо нотаріуса, державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав, державного виконавця, приватного виконавця за зловживання своїми повноваженнями передбачена відповідальність від обмеження! волі на строк до 3 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 10 років до 8 років позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років та конфіскацією майна, враховуючи обтяжуючі обставини. Також зазначені особи несуть відповідальність за підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів у вигляді штрафу до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000 грн.) та навіть позбавлення волі на строк до 5 років.

Також Кримінальний кодекс доповнено статтею 191-1 «Підробка документів, які подаються для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень», за що передбачено відповідальність у вигляді штрафів в розмірі від 500 до 2000 неоподаткованого мінімуму доходів громадян, арешту і навіть обмеження волі з позбавленням права займати певні посади.

Щоб зробити внесок для комфорту жінок, які народжують майбутнє поколінну, з метою реалізації сервісів Міністерства юстиції України, створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг відділами державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області здійснюється прийом документів для державної реєстрації народження та реєстрації місця проживання в закладах охорони здоров’я де приймаються пологи.

Для реєстрації новонародженої дитини потрібно:

-   заява;

-   медичне свідоцтво про народження;

-  свідоцтво про шлюб (якщо батьки перебувають у шлюбі).

Для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подаються: - письмова заява встановленого зразка (додаток 7 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207):

-    свідоцтво про народження дитини;

-    квитанція про сплату адміністративного збору у розмірі 13,60 грн.;

-    документ, що засвідчує особу законного представника (батьків, усиновлювачів).

У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності працівника відділу державної реєстрації актів цивільного стану, який приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків.

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон) відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, с відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.

Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді:

1)    безоплатного доступу через портач електронних сервісів;

2)    оприлюднення публічної Інформації з Єдиного державного реєстру у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»;

3)    безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих юридичною особою, фізичною особою - підприємцем та громадським формуванням, що не має статусу юридичної особи, для проведення реєстраційних дій, відомостей про результати їх розгляду, документів, що містяться в реєстраційній справі таких осіб в електронній формі, та відомостей про цих осіб, які актуальні на момент запиту та на визначену дату, - шляхом їх перегляду, копіювання та роздрукування;

4)    документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;

5)    виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;

6)    витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;

7)    суб’єктам приватного права може надаватися прямий доступ до Єдиного державного реєстру в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.

Частиною 7 статті 11 Закону передбачено, що державні органи, у тому числі суди, органи Національної поліції, органи прокуратури, органи Служби безпеки України, а також органи місцевого самоврядування та їх посадові особи безоплатно отримують відомості з Єдиного державного реєстру з метою здійснення ними повноважень, визначених законом, виключно в електронній формі через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру, крім випадків, передбачених цим Законом.

Пунктами 68-70 Порядку про державну реєстрацію речовий* прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 встановлено, що для державної реєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва подаються:

1) документ, то посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об'єктом (крім випадку, коли речове право на земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);

2)   документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт (зазначений документ не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів);

3)   технічний паспорт на об'єкт незавершеного будівництва.

Для державної реєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва, що підлягає приватизації, подаються;

1)  документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об'єктом (крім випадку, коли речове право на земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав або коли за рішенням державного органу приватизації продаж об’єкта незавершеного будівництва здійснюється під розбирання без земельної ділянки) ;

2)   копія наказу Фонду державного майна про включення об’єкта незавершеного будівництва до переліку об’єктів державної власності, що підлягають приватизації;

3)   копія наказу державного органу приватизації про прийняття рішення про приватизацію такого об’єкта;

4)   технічний паспорт на об'єкт незавершеного будівництва.

Для державної реєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва, набутого на підставі договору або з прилюдних торгів подаються відповідний договір або свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) чи свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися.

 

 

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України щодо встановлення факту народження або смерті на тимчасово окупованій території України», статтею 257-1 визначено особливості провадження у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України. Для цього Необхідно подати заяву про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, яка може бути подана батьками, родичами, їхніми представниками або іншими Донними представниками дитини до будь-якого суду за межами такої території України незалежно від місця проживання заявника. Заява про встановлення фасету смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або: їхніми представниками до суду за межами такої території України. Справи про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, розпадаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду. У рішенні про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, зокрема, мають бути зазначені встановлені судом дані про дату і місце народження особи, про її батьків. Ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, підлягає негайному виконанню, може бути оскаржено в загальному порядку. Оскарження рішення не зупиняє його виконання. Копія судового рішення видається особам, які брали участь у справі, негайно після проголошення такого рішення або невідкладно надсилається судом до органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем ухвалення рішення для державної реєстрації народження або смерті особи. Відділами державної реєстрації актів цивільного стану Черкаської області в 2016-2017 роках проводилась державна реєстрація народжень та смертей, що відбулись на тимчасово окупованих територіях України. Така реєстрація здійснювась на підставі рішень судів, постановлених відповідно до ст.257-1 Цивільно - процесуального кодексу України. Протягом даного періоду відділами державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області зареєстровано 68 фактів народжень та 85 фактів смертей, із них :

-         фактів народження: в Автономній Республіці Крим - 35, в м. Севастополі - 7, в Донецькій області - 19, в Луганській області - 7;

-         фактів смертей: в Автономній Республіці Крим -12, в м. Севастополі - 0, в Донецькій області - 51, в Луганській області - 22.

Реформи Міністерства юстиції нині на слуху як ніколи, 28 лютого у Верховній Раді зареєстровано внесений Кабміном законопроект про внесення змін Закону «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» (№ 6150), розробником якого є Міністерство юстиції України.

Що ж передбачає цей законопроект? Як виявляється, даним документом відбудеться ліквідація норм, що принижують права жінок.

Сьогодні, жінка, що народжує не в шлюбі або не має чоловіка, котрий готовий визнати батьківство, змушена вигадувати нісенітниці та вписувати «неіснуючого персонажа» в графі «батько» у свідоцтві про народження дитини. Цього вимагає Сімейний кодекс.

В час коли існує технологія штучного запліднення, що має робити жінка, яка вдалася до такої новації? Що має робити мама, яка народила дитину, але батьківство ніхто визнати не готовий? Сучасні українські реалії змушують здійснювати матір-одиначку юридичну фікцію. Тобто вписувати у свідоцтво про народження дитини неіснуючу особу. «Неіснуючий» батько створює масу незручностей для матері. Поїхати з дитиною до Іншої країни на відпочинок чи оздоровлення - це проблема! Адже необхідний дозвіл батька..., якого в реальному житті не існує. Або ж необхідно отримувати відповідний витяг з реєстру, що підтверджує відсутність батька у дитини. Такий бюрократичний та морально застарілий підхід створює жінці зайві проблеми та принижує її гідність. Тому нормою законопроекту №6150 передбачено наступне: у разі народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, за відсутності заяви матері та батька запис про батька дитини в актовому записі та свідоцтві про народження за бажанням матері не провадиться або провадиться за її прізвищем та громадянством, а ім’я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

<< Початок < Попередня 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Наступна > Кінець >>
Сторінка 20 з 24

Адміністративні послуги