Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Управління юстиції інформує
Управління юстиції інформує

Управління юстиції інформує (298)

Згідно ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон).

Проведення реєстраційних дій зупиняється на підставі рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили, або на підставі заяви власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій щодо власного об’єкта нерухомого майна.

Про зупинення реєстраційних дій на підставі рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій державний реєстратор невідкладно повідомляє власника об’єкта нерухомого майна.

У разі наявності зареєстрованих заяв на проведення реєстраційних дій державний реєстратор, який здійснює розгляд таких заяв, невідкладно повідомляє про зупинення реєстраційних дій відповідних заявників.

Рішення суду або заява власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій реєструється у Державному реєстрі прав.

Державний реєстратор приймає рішення про відновлення реєстраційних дій на підставі рішення суду про скасування рішення суду, що було підставою для прийняття рішення про зупинення проведення реєстраційних дій, або на підставі заяви власника об’єкта нерухомого майна про відкликання власної заяви про заборону вчинення реєстраційних дій, зареєстрованих у Державному реєстрі прав.

Державний реєстратор також приймає рішення про відновлення реєстраційних дій, якщо власником об’єкта нерухомого майна, яким подано заяву про заборону вчинення реєстраційних дій, у строк, що не перевищує десяти робочих днів, не подано рішення суду про заборону вчинення реєстраційних дій, що набрало законної сили.

Про відновлення реєстраційних дій (крім відновлення реєстраційних дій на підставі заяви власника об’єкта нерухомого майна про відкликання власної

заяви про заборону вчинення реєстраційних дій) державний реєстратор невідкладно повідомляє власника об’єкта нерухомого майна.

У разі наявності зареєстрованих заяв на проведення реєстраційних дій після прийняття рішення про відновлення реєстраційних дій загальний строк розгляду відповідних заяв продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

Звертаємо увагу, що з травня 2016 адміністративні послуги в сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу надаються виконавчими органами сільських, селищних та міських рад, районними державними адміністраціями та нотаріусами .

Кожна особа має право оскаржити рішення, дію або бездіяльність державного реєстратора прав та державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, не тільки через суд, а й звернувшись з відповідною скаргою до Міністерства юстиції України або територіальних органів Міністерства юстиції України.

Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до територіальних органів Мінюсту протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги стосовно державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність лише у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

Розгляд скарг громадян у Черкаській області забезпечує постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області, головною метою якої, є захист конституційних прав та порушених інтересів фізичних та юридичних осіб.

Діяльність Комісії здійснюється виключно на безоплатній основі, що є відмінним від оскарження наведених дій в судовому порядку, де необхідно сплачувати судовий збір.


Вимоги та порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації визначені частиною 5 статті 37 Закону та Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1 128 від 25.12.2015.

Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області повідомляє про те, що з 24 липня 2017 року набирають чинності накази Міністерства юстиції України № 1924/5 від 15.06.2017 «Про внесення змін до деяких форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», № 2063/5 від 30.06.2017 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 25 листопада 2016 року № 3359/5». Ознайомитись з текстом вищезазначених наказів Ви можете за посиланням:


zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0816-17;

zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0758-l7.

розлучення Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану, виключено п.3 частини 1 статті 107 Сімейного Кодексу України, згідно якого шлюб розривається державним органом державної реєстрації актів цивільного стану за заявою одного із подружжя, якщо другий із подружжя засуджений за вчинення злочину до позбавлення волі на строк не менш як три роки.

При зверненні до відділу ДРАЦС одного з подружжя по питанню розірвання шлюбу з другим, який засуджений за скоєння злочину до позбавлення волі на будь-який термін та відбуває покарання в установі виконання покарань, то питання розірвання шлюбу, якщо у них є спільні неповнолітні діти, може бути вирішено за позовною заявою про розірвання шлюбу в судовому порядку (частина 3 ст. 234 ЦПК України).

Відповідно частини 3 ст. 115 СК України документом, що засвідчує факт розірвання шлюбу судом є рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили. Тож після отримання даного рішення, подружжю необхідно звернутися до відділу ДРАЦС для проставлення відмітки в паспорті про розірвання шлюбу (частина 8 пункт 2 ст.15 Закону).

У разі відсутності спільних дітей, питання про розірвання шлюбу, можна вирішити за взаємною згодою другого з подружжя, при подачі заяви про розірвання шлюбу до відділу ДРАЦС (ст. 106 СК України). А якщо з один із подружжя відбуває покарання та не може особисто подати заяву про розірвання шлюбу до ДРАЦС, то таку заяву, справжність підпису на якій засвідчується начальником установи виконання покарань в якій така особа відбуває покарання (стаття 40-1 Закону України «Про нотаріат»), може подати другий з подружжя.

смерть На сьогоднішній день трапляються випадки, коли громадяни, перебуваючи в горі, чи зоспіху, та не усвідомлюючи тієї важливості, забувають своєчасно зареєструвати смерть близьких їм осіб та родичів у встановлений законодавством термін та проводять поховання без відповідного свідоцтва про смерть.
Для проведення своєчасної державної реєстрації смерті осіб, слід звернути увагу на той факт, що законодавством передбачений термін подачі заяви про державну реєстрацію смерті до органу державної реєстрації актів цивільного стану не пізніше 3 днів з дня настання смерті чи виявлення трупа, а в разі, якщо неможливо одержати документ закладу охорони здоров'я або судово-медичної установи,  не пізніше п'яти днів.

Державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документа встановленої форми про смерть, який видається закладом охорони здоров'я чи судово-медичною установою (лікарні, поліклініки, судово-медичні установи, тощо).

Якщо смерть сталася в дорозі. Необхідно пам’ятати, що державна реєстрація смерті проводиться: за останнім місцем проживання померлого; за місцем настання смерті чи виявлення трупа ; або за місцем поховання померлого.  У разі настання смерті в дорозі (у поїзді, на судні, в літаку тощо) державна реєстрація смерті може бути проведена в найближчому органі державної реєстрації актів цивільного стану.

Державна реєстрація смерті іноземців та осіб без громадянства проводиться на загальних підставах з дотриманням вимог законодавства України. При цьому документи (паспорт, довідка про смерть, тощо) складені на іноземній мові мають бути перекладені на українську мову та засвідчені нотаріально.

Із заявою про реєстрацію смерті можуть звернутись родичі померлого, представники органу опіки та піклування, працівники житлово-експлуатаційних організацій, адміністрації закладу охорони здоров'я, де настала смерть, та інші особи - не пізніше трьох днів з дня настання смерті людини. Державна реєстрація смерті проводиться в присутності заявника. Заявник (особа, яка звертається щодо державної реєстрації смерті) має пред'явити свій паспорт або паспортний документ. Відповідно до п. 14 глави 2 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, якщо померлий мав паспорт або паспортний документ, а також військово-облікові та пільгові документи, то орган державної реєстрації актів цивільного стану, який реєструє смерть, вилучає їх і в цих документах проставляє відповідний штамп про смерть власника. Непередача зазначених документів померлих не є перешкодою для державної реєстрації смерті.

Необхідні документи для реєстрації смерті: лікарське свідоцтво про смерть; паспорт померлої людини; паспорт заявника.

Після проведення державної реєстрації смерті орган державної реєстрації актів цивільного стану видає відповідне свідоцтво та витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання. У разі державної реєстрації смерті виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради видається довідка для отримання допомоги на поховання.

Ч. І ст. З 11 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме манно та їх обтяжень» ( далі – Закон) реєстраційні дії на підставі рішень судів проводяться виключно на підставі рішень, отриманих в результаті інформаційної взаємодії Державного реєстру прав та Єдиного державного реєстру судових рішень, без подання відповідної заяви заявником.

Підпунктом 2 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України № 806 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної pet с і рації» визначено, щодо запровадження інформаційної взаємодії між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним державним реєстром судових рішень передбаченої Законом, а також у разі проведення реєстраційних дій на підставі рішень судів, то набрали законної сили до впровадження відповідної інформаційної взаємодії, державна реєстрація речових прав па нерухоме майно та їх обтяжень на підставі рішень судів проводиться за зверненням заявника до будь-якого державного реєстратора в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя з дотриманням вимог, установлених підпунктом 1 пункту 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав па нерухоме майно та захисту прав власності».

Для державної реєстрації права власності у разі витребування нерухомого майна з чужого незаконного володіння па підставі рішення суду подаються необхідні для відповідної реєстрації документи, передбачені Законом та Порядком про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (далі - Порядок), що підтверджують право власності на нерухоме майно належного власника.

Для державної реєстрації права власності у разі розірвання договору, за яким відбувся перехід права власності на нерухоме майно, на підставі рішення суду подаються документи, необхідні для відповідної реєстрації, передбачені Законом та Порядком, що підтверджують право власності на нерухоме майно відчужувана до укладення такого договору.

Для державної реєстрації права власності у разі переведення прав та обов'язків покупця за договором, за яким відбувся перехід права власності на нерухоме майно, па підставі рішення суду подається також примірник (дублікат) такого договору.

Для державної реєстрації права власності на самочинно збудоване нерухоме майно, право власності па яке визнається на підставі рішення суду, подаються необхідні їли відповідної реєстрації документи, передбачені Порядком.

1)документи, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта (не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів);

2)технічний паспорт па об'єкт нерухомого майна;

3)документ, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси (не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться па індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав);

4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об’єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність);

5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).

Для державної реєстрації права власності па об'єкт незавершеного будівництва право власності на яке визнається на підставі рішення суду, подаються:

1) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об'єктом (крім випадку, коли речове право на земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);

2) документ, що відповідно до законодавства надає право на виконання будівельних робіт (зазначений документ не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів);

3) технічний паспорт на об'єкт незавершеного будівництва.

 

На Черкащині впевнено крокує пілотний проект Міністерства юстиції України «Шлюб за добу».

Для того, щоб скористатися послугою експрес-одруження молодятам достатньо зробити кілька простих кроків:

1) звернутися до організатора шлюбної церемонії у місті Черкаси - не комунальне підприємство «Центральний стадіон» Черкаської міської ради.

Контактна інформація про організаторів розміщена на сайті Головного територіального управління юстиції: http://uprav.ck.minjust.gov.ua/7part~kerivn7;

2)  обрати час і місце проведення реєстрації шлюбу;

3)  укласти відповідний договір з організатором;

4)  прийти на весілля.

У місті Черкаси станом на 29.06.2017 послугою «Шлюб за добу» скористалися та подали відповідні заяви 68 пар, 64 пари молодят вже поєднали себе сімейними узами, серед яких були мешканці інших міст України та 3 пари громадяни інших держав.

Зичимо новоствореним сім’ям великого кохання та щастя! А парам які бажають поєднати себе сімейними узами пропонуємо скористатись послугами з експрес - одруження.

 

Відповідно до статті 33 Закону України «Про оренду землі» по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі (далі - поговір), орендар, який належно виконував обов’язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору на новий строк.

Про намір укладення договору па новий строк орендар зобов'язаний повідомити орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановленні! договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. У разі смерті орендодавця про намір укладення договору оренди землі на новий строк повідомляється спадкоємець земельної ділянки протягом місяця з дня, коли стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку.                                                                                                       і

До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.

При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.

Орендодавець місячний термін розглядає надісланий орендарем лист - повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови Договору і за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), та укладає з орендарем додаткову угоду. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.

 

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом, одного місяця після закінчення строку договору листа повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі, такий договір вважається поновленим на гой самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У ньому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договор) оренди землі здійснюється із:

-       власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності);

-      уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності). Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

У разі смерті орендодавця перебіг вищезазначених строків зупиняється до моменту повідомлення орендаря про перехід права власності на земельну ділянку.

З дня, коли орендарю стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку до спадкоємця або територіальної громади, перебіг зазначених строків продовжується з урахуванням строку, що минув до їх зупинення.

Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

6 жовтня 2016 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» або як його назвали «Антирейдерський закон», який набув чинності 6 листопада 2016 року (далі - Закон).                                                                                                                  і

Законом вносяться зміни до низки нормативних актів, якими передбачається забезпечення захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів, а також зменшення ризиків незаконного заволодіння майном.

Так, протягом певного часу законодавцем вчинялись кроки щодо максимального спрощення процедури реєстрації майна та бізнесу. Однак з огляду на численні факти зловживанням недобросовісними особами таких законодавчих спрощень, новий закон скасував ці спрощення та повернувся до більш жорсткого регулювання корпоративних відносин, яке вже мало місце раніше.

Значно посилено і кримінальну відповідальність. Вказаним Законом було внесено зміни в статті 358 (підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток. штампів). 364 (зловживання владою або службовим становищем), 365-2 (зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги) та 367 (службова недбалість) Кримінального Кодексу України, де спеціальним суб'єктом визнано нотаріуса, державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав, державного виконавця, приватного виконавця.

Відтепер щодо нотаріуса, державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав, державного виконавця, приватного виконавця за зловживання своїми повноваженнями передбачена відповідальність від обмеження! волі на строк до 3 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 10 років до 8 років позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років та конфіскацією майна, враховуючи обтяжуючі обставини. Також зазначені особи несуть відповідальність за підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів у вигляді штрафу до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000 грн.) та навіть позбавлення волі на строк до 5 років.

Також Кримінальний кодекс доповнено статтею 191-1 «Підробка документів, які подаються для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень», за що передбачено відповідальність у вигляді штрафів в розмірі від 500 до 2000 неоподаткованого мінімуму доходів громадян, арешту і навіть обмеження волі з позбавленням права займати певні посади.

Щоб зробити внесок для комфорту жінок, які народжують майбутнє поколінну, з метою реалізації сервісів Міністерства юстиції України, створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг відділами державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області здійснюється прийом документів для державної реєстрації народження та реєстрації місця проживання в закладах охорони здоров’я де приймаються пологи.

Для реєстрації новонародженої дитини потрібно:

-   заява;

-   медичне свідоцтво про народження;

-  свідоцтво про шлюб (якщо батьки перебувають у шлюбі).

Для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подаються: - письмова заява встановленого зразка (додаток 7 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207):

-    свідоцтво про народження дитини;

-    квитанція про сплату адміністративного збору у розмірі 13,60 грн.;

-    документ, що засвідчує особу законного представника (батьків, усиновлювачів).

У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності працівника відділу державної реєстрації актів цивільного стану, який приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків.

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон) відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, с відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.

Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді:

1)    безоплатного доступу через портач електронних сервісів;

2)    оприлюднення публічної Інформації з Єдиного державного реєстру у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»;

3)    безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих юридичною особою, фізичною особою - підприємцем та громадським формуванням, що не має статусу юридичної особи, для проведення реєстраційних дій, відомостей про результати їх розгляду, документів, що містяться в реєстраційній справі таких осіб в електронній формі, та відомостей про цих осіб, які актуальні на момент запиту та на визначену дату, - шляхом їх перегляду, копіювання та роздрукування;

4)    документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;

5)    виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;

6)    витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;

7)    суб’єктам приватного права може надаватися прямий доступ до Єдиного державного реєстру в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.

Частиною 7 статті 11 Закону передбачено, що державні органи, у тому числі суди, органи Національної поліції, органи прокуратури, органи Служби безпеки України, а також органи місцевого самоврядування та їх посадові особи безоплатно отримують відомості з Єдиного державного реєстру з метою здійснення ними повноважень, визначених законом, виключно в електронній формі через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру, крім випадків, передбачених цим Законом.

<< Початок < Попередня 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Наступна > Кінець >>
Сторінка 18 з 22