Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Управління юстиції інформує
Управління юстиції інформує

Управління юстиції інформує (168)

Громадяни України та особи без громадянства, які проживають в Україні, мають право витребувати документи на підтвердження фактів реєстрації актів цивільного стану, здійснених компетентними органами іноземної держави.

Надання правової допомоги та витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану не втрачає своєї актуальності, особливо для держав колишнього Радянського Союзу.

Порядок надання правової допомоги щодо витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану, зокрема, між державами - членами СНД, врегульовано Конвенцією про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах, підписаної 22.01.1993 року у м.Мінську та міжнародними договорами у зносинах з країнами Балтії.

Для отримання компетентної консультації громадяни можуть звернутися до будь якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану, а у разі необхідності заповнити відповідні заяви, щодо витребування документів за постійним місцем проживання.

Звертаємо увагу, що заявнику при собі слід мати документи, які підтверджують право на отримання довідки чи свідоцтва, що витребовуються.

 

 

 

 

Державна реєстрація права власності та інших речових прав на нерухоме майно, що розташоване в межах території Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, а також тимчасово окупованої території Донецької та Луганської областей, проводиться незалежно від місцезнаходження такого майна. Ця норма встановлена наказом Міністерства юстиції України від 28.03.2016 № 898/5 «Про врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно, що розташоване па тимчасово окупованій території України».

Державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, місцезнаходженням/місцем проживання яких є територія Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, а також населені пункти, в яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення в Донецькій та Луганській областях, здійснюється незалежно від їх місцезнаходження/місця проживання в межах України. Це визначено наказом Міністерства юстиції України від 25.11.2016 № 3359/5 «Про врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, в межах декількох адміністративно-територіальних одиниць».

Отже, для здійснення державної реєстрації з вищезазначених питань можна звернутися до будь-якого суб'єкта державної реєстрації чи нотаріуса в межах України.

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що будь-яка фізична чи юридична особа може отримати інформацію про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав).

Інформація за об’єктом нерухомого майна та суб’єктом речового права надається в електронній формі через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України (https://miniust.gov.ua), за умови ідентифікації фізичної або юридичної особи з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, або в паперовій формі.

За отримання інформації з Державного реєстру прав справляється адміністративний збір у такому розмірі:

0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації, витягу в паперовій формі (у 2017 році - 40 грн.);

0,0125 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації, витягу в електронній формі (у 2017 році - 20 грн);

Інформація з Державного реєстру прав не надається фізичним та юридичним особам у разі невнесення плати за надання інформації або внесення її не в повному обсязі.

На сайті Державного підприємства «Національні інформаційні системи» за посиланням: http://www.nais.gov.ua/method в рубриці «Методичні рекомендації» в блоці «Кабінет електронних сервісів» користувачі mail.gov.ua мають можливість ознайомитись з «Правилами пошуку інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно» та відеоінструкцією «Порядок отримання інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно».

Втратили свідоцтво про щлюб чи Інший документ про державну реєстрацію актів цивільного стану? Подати заяву про повторне отримання документів відтепер можливо через мережу Інтернет в будь-який зручний час.

З 23.02.2017 «Он-лайн будинок юстиції» вийшов на всеукраїнський рівень. Віднині послугами з повторного отримання документів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, зможуть скористатися всі українці. Для цього достатньо зайти на сайт сервісу http://online.miniust.gov.ua обрати в меню розділ -«Повторна видача документів», подати відповідну заяву для отримання:

повторних свідоцтв: - про народження;

-   про шлюб;

-   про розірвання шлюбу;

-   про смерть;

-   про зміну імені;

витягів: - про народження;

-   про смерть;

-   про зміну імені;

-   про розірвання шлюбу;

-   про встановлення батьківства;

-   про внесення змін;

-   про шлюб;

-   про усиновлення.

Крім того, Ви можете записатись на прийом до відділу ДРАЦС у зручний для Вас час, задати питання в онлайн режимі, подати заяви на реєстрацію актів цивільного стану, скориставшись послугою в меню «Інформація з реєстру» розділу «Акти цивільного стану» на порталі «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».

Законом України від 21 грудня 2016 року №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» до 1 липня 2017 року продовжено термін для приведення неприбутковими організаціями установчих документів до вимог Податкового кодексу України.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, що відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, включаються органами фіскальної служби до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, що не відповідають вимогам статті 133.4 Податкового кодексу України, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов'язані до 1 липня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами Кодексу та у цей самий строк подати копії таких документів до органів фіскальної служби.

Установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами Податкового кодексу України, після 1 липня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

Законом України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової Інформації» (далі - Закон №917-УІІІ) від 24.12.2015 № 917-УІІІ, внесено зміни до Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», зокрема, статтю 8 доповнено новою частиною, якою передбачено, що органи державної влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування не можуть виступати засновниками (співзасновниками) друкованих засобів масової інформації.

Відповідно до частин 1 - 2 статті 2 Закону № 917-УШ реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: перший - протягом одного року з дня набрання чинності цим законом та другий - протягом наступних двох років.

На першому етапі здійснюється реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, організовується підвищення кваліфікації працівників таких редакцій, а також складається Зведений перелік об’єктів реформування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року №848 затверджено Перелік друкованих засобів масової інформації та редакцій, реформування яких здійснюється на першому етапі.

Звертаємо увагу, що відповідно до частини 4 статті 18 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» реєструючий орган визнає свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації недійсним у разі неподання після завершення процесу реформування державних і комунальних засобів масової інформації органами державної влади, іншими державними органами або органами місцевого самоврядування, які є їх засновниками (співзасновниками), заяви про перереєстрацію відповідних друкованих засобів масової інформації.

Пунктом 3 частини першої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон) визначено, що нотаріус - державний реєстратор прав на нерухоме майно (далі - державний реєстратор).

Нотаріус, реалізуючи функції державного реєстратора:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов’язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав), відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов’язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов’язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов’язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі;

4) під час проведення реєстраційних дій обов’язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень;

5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів таких прав;

6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об’єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом;

7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);

8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;

9) формує реєстраційні справи у паперовій формі;

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Законодавець також наділив нотаріуса окремими повноваженнями державного реєстратора, які виникають у результаті нотаріальних дій, а саме: державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію.

Одночасно зауважимо, що рішення, дії або бездіяльність нотаріуса, як державного реєстратора, можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Міністерство юстиції України розглядає скарги:

1) на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);

2) на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.

Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги:

1) на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора;

2) на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації прав.

Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги щодо державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації прав, які здійснюють діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

В сучасних умовах розвитку України значно посилюється роль фінансів місцевого самоврядування. Місцеві бюджети є основним джерелом, фінансовою базою органів місцевого самоврядування, активною формою акумуляції певної частини фонду фінансових ресурсів.

Реформа децентралізації повноважень у сфері державної реєстрації була і залишається пріоритетною у 2017 році, оскільки однією із безумовних її переваг є зарахування адміністративного збору за державну реєстрацію нерухомості та бізнесу до місцевих бюджетів.

Так, лише з початку 2017 року, станом на 01 березня, до місцевих бюджетів Черкаської області зараховано :

-      за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, їх обтяжень -

1 492 439,93 грн.;

-  за державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців - 389 054 ,00 грн.

28.02.2017 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 21.02.2017 року «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» від 21.02.2017 № 616/5, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2017 за№ 242/30110.

Детальніше зі змінами можна ознайомитись за посиланням zakon5.rada.gov.ua.

Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області (далі - комісія) є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області, що в межах повноважень, визначених Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закони), Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1128 (далі - Порядок), забезпечує розгляд скарг у сфері державної реєстрації.

Комісією розглядаються скарги щодо державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах Черкаської області.

Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими актами законодавства.

До складу комісії включаються посадові особи Головного територіального управління юстиції у Черкаській області. Комісія складається з Голови, заступника Голови, секретаря та 6 членів. Персональний склад комісії затверджено наказом Головного територіального управління юстиції у Черкаській області та сформовано з урахуванням основних завдань та функцій комісії.

Головою комісії за посадою є начальник Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, заступником голови є заступник начальника Головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації - начальник Управління державної реєстрації.

Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її Голова. Засідання комісії є правомочним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

Секретар комісії завчасно повідомляє членів комісії, а також скаржника та/або його представника (за умови якщо ним зазначено про це у скарзі), суб’єкта оскарження та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді. Повідомлення здійснюється в один із способів, передбачених Порядком.

Під час проведення засідання комісії секретарем комісії ведеться протокол засідання комісії, який повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, прийняте комісією рішення.

За результатом розгляду скарги комісія на підставі висновків комісії приймає мотивоване рішення про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні з підстав, передбачених Законами, у формі наказу.

Висновок підписується Головою комісії, секретарем та членами комісії, що брали участь у засіданні комісії.

Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос Голови комісії є ухвальним.

Рішення комісії виконуються суб’єктом розгляду скарги та/або технічними адміністраторами реєстрів відповідно до Порядку, у межах компетенції, визначеної Законами.

Якщо комісія під час розгляду скарги по суті виявляє адміністративне правопорушення у сфері державної реєстрації, відповідальність за вчинення якого передбачена статтею 166²³ Кодексу України про адміністративні правопорушення, секретар комісії (у разі відсутності секретаря - особа, яка виконує його обов’язки) складає протокол про адміністративне правопорушення у порядку, визначеному Мін’юстом.

У разі незгоди з рішенням комісії щодо розгляду скарги, відмови у задоволенні скарги, скаржник може оскаржити рішення територіального органу Міністерства юстиції України безпосередньо до Міністерства юстиції України, крім того рішення, дії або бездіяльність Міністерства юстиції України та його територіальних органів можуть бути оскаржені до суду.

<< Початок < Попередня 11 12 Наступна > Кінець >>
Сторінка 12 з 12