Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Управління юстиції інформує
Управління юстиції інформує

Управління юстиції інформує (298)

Вівторок, 06 лютого 2018, 16:51

КОХАННЯ ПОЗА ЧАСОМ

Автор Внутрішня політика

images День закоханих, свято — неофіційне і не є вихідним, проте активно відзначається молоддю щорічно 14 лютогоДень Валентина прийшов до нас з-за кордону і дуже скоро став одним з найпопулярніших молодіжних свят. Дуже романтично, коли в День закоханих, пари зізнаються один одному в любові, мріють про щасливе спільне майбутнє, а молоді люди роблять пропозиції руки і серця своїм обранцям.

До Дня закоханих Мін'юстом започаткована акція "Кохання поза часом", за якою деякі ДРАЦСи області 14 лютого прийматимуть заяви на державну реєстрацію шлюбу та проведення державних реєстрацій шлюбу призначених на вказану дату з 8 год. 00 хв. до 24 год. 00 хв. Таку можливість отримають охочі одружитися в Черкаському міському відділі ДРАЦС за адресою: м. Черкаси, вул., Небесної Сотні, 3, к.т.(0472) 360767 та Уманському міськрайонному відділі ДРАЦС ГТУЮ за адресою: м. Умань, вул. Костельна, 4, к.т., (04744) 40828, в свою чергу Катеринопільський районний відділ ДРАЦС запрошує усіх бажаючих подати заяву на шлюб саме у цей день та зробити його незабутнім.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» (так званим «антирейдерським законом») розширено контролюючі функції Мін'юсту та передбачено проведення моніторингу та камеральних-перевірок діяльності державних реєстраторів, нотаріусів, суб'єктів державної реєстрації.

Контроль у сфері державної реєстрації здійснюється шляхом:

-     розгляду скарг, поданих відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;

-     розгляду обґрунтованих подань територіальних органів Мін'юсту;

-     моніторингу реєстраційних дій в реєстрах.

Моніторинг реєстраційних дій проводиться за такими критеріями:

1)  порушення строків, визначених Законами;

2)  проведення реєстраційних дій в неробочий час;

3)  відсутність у реєстрах електронних копій документів, поданих для державної реєстрації, виготовлених шляхом їх сканування;

4)  проведення реєстраційних дій на підставі судових рішень;

5)  скасування (видалення) записів з реєстрів;

6)  державні реєстратори та/або суб'єкти державної реєстрації, визначені Мін'юстом.

Періодичність моніторингу реєстраційних дій за окремими зазначеними критеріями,   перелік   державних   реєстраторів   та/або  суб’єктів державної реєстрації, щодо яких проводиться моніторинг за критерієм, визначеним у підпункті 6 пункту 4 Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 990, а також строк, протягом якого проводиться такий моніторинг, визначаються (затверджуються) Мін'юстом з розміщенням відповідної інформації на офіційному веб-сайті.

За результатами моніторингу реєстраційних дій складається відповідний акт в письмовій формі, який засвідчується підписом посадової особи Мін'юсту, що проводила такий моніторинг.

У разі виявлення на підставі акта моніторингу реєстраційних дій порушень порядку державної реєстрації проводиться камеральна перевірка державних реєстраторів та/або суб'єктів державної реєстрації.

Камеральна перевірка - перевірка, що проводиться у приміщенні Мін'юсту виключно на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав), Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ( далі -Єдиний державний реєстр).

Камеральна перевірка та моніторинг проводяться на підставі наказу Мін'юсту. Наказ в обов'язковому порядку розміщується на офіційному веб-сайті.

За результатами проведення перевірок (у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації) Мін'юст приймає вмотивоване рішення про:

1) тимчасове блокування доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб'єкта державної реєстрації до Державного реєстру прав, Єдиного державного реєстру;

2)  анулювання доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб'єкта державної реєстрації до Державного реєстру прав, Єдиного державного реєстру;

3) притягнення до адміністративної відповідальності державного реєстратора, уповноваженої особи суб'єкта державної реєстрації;

4) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;

5) скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації.

Витребування різних документів про державну реєстрацію актів цивільного стану (повторних свідоцтв, довідок) із ближнього зарубіжжя є буденним питанням для громадян і повсякденною працею для співробітників відділів державної реєстрації актів цивільного стану. І не важливо, що ми говоримо на різних мовах, що у нас різні релігії, звичаї, незважаючи на свою несхожість, люди прагнуть до одного і того ж, хочуть радіти, закохуватися, одружуватися, народжувати дітей - і отримувати при цьому державні документи.

Пріорітетним напрямком роботи відділів державної реєстрації актів цивільного стану є допомога людям у вирішенні життєвих проблем.

Порядок надання правової допомоги та витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану є актуальним, особливо для держав колишнього Радянського Союзу. Для врегулювання цього питання Україною підписано з багатьма державами та ратифіковано договори про правову допомогу та правові відносини у цій сфері. Порядок надання правової допомоги щодо витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану. зокрема, між державами - членами СНД, врегульовано Конвенцією про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах, підписаного 22.01.1993 року у м. Мінську, в редакції Протоколу до неї 1997 року та міжнародними договорами у зносинах з Іншими іноземними державами.

Останнім часом стають актуальними питання щодо витребування витягів про державну реєстрацію актів цивільного стану, свідоцтв для отримання різних видів допомоги, вирішення пенсійних та спадкових справ. Так, протягом 2017 року на виконання Конвенції про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах  1993 року в редакції Протоколу до неї 1997 року до відділу державної реєстрації актів цивільного стану  Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області надійшло 553 прохання про витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану. Значна частина звернень надходить від громадян Російської Федерації, Білорусії, Казахстану, Азербайджану, Вірменії, Узбекистану. В рамках виконання частини другої статті 14 Конвенції протягом 2017 року до відділів державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області звернулось 486 громадян України щодо витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану .

Незалежно від того, громадянами яких країн ми являємося, всі ми маємо рівне право на витребування документів про реєстрацію актів цивільного стану від відділів реєстрації актів цивільного стану інших держав.

Відповідно до статті 32 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі-Закон) у  разі виявлення у відомостях Єдиною державного   реєстру  помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки),  допущеної суб'єктом державної реєстрації, заявник письмово в паперовій  або електронній формі повідомляє про це суб'єкта державної реєстрації, який перевіряє відповідність відомостей Єдиного державного реєстру інформації, що містяться  в  документах,  що стати підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності  підтверджено, суб'єкт державної реєстрації безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення.

Виправлення помилки у відомостях Єдиного державного реєстру, допущеної не з вини суб'єкта державної реєстрації, здійснюється за плату, розмір якої встановлений статтею 36 Закону.

У разі виявлення суб’єктом  державної реєстрації помилки, допущеної у відомостях Єдиного державного реєстру, він в одноденний строк  безоплатно виправляє допущену помилку та письмово повідомляє про це заявника.

Виправлення помилок,  допущених у відомостях Єдиного державного реєстру внаслідок наявності помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок  у зазначених документах.

Виправлення помилок у відомостях Єдиного державного реєстру може здійснюватися також на підсини судового рішення.

Відповідно до статті 24 Закону України «Про громадські об'єднання» громадське об'єднання зі статусом юридичної особи для виконання своєї статутної мети (цілей) має право володіти, користуватися і розпоряджатися коштами та іншим майном, яке відповідно до закону:

-передане такому громадському об'єднанню його членами (учасниками) або державою;

-   набуте як членські внески;

-   пожертвуване громадянами. підприємствами, установами та організаціями;

- набуте в результаті підприємницької діяльності громадського об'єднання, підприємницької діяльності створених ним юридичних осіб (товариств, підприємств):

- придбане за рахунок власних коштів,  тимчасово надане у користування (крім розпорядження) чи на інших підставах, не заборонених законом.

Право власності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи реалізовує його вищий орган управління в порядку, передбаченому законом та статутом громадського об'єднання.

Окремі функції щодо управління майном за рішенням вищого органу управління громадського об'єднаним можуть бути покладені па створені ним відповідно до статуту керівні органи, юридичні особи (товариства. підприємства), відокремлені підрозділи таких об'єднань або передані громадським спілкам, утвореним цими громадськими об'єднаннями.

У разі саморозпуску громадського об'єднання його майно та кошти після задоволення вимог кредиторів передаються за рішенням такого об'єднання на статутні або благодійні цілі іншому (кільком іншим) громадському об'єднанню, а в разі неприйняття такого рішення - зараховуються відповідно до закону до державного або місцевого бюджету.

У разі реорганізації громадського об'єднання його майно, активи та пасиви передаються правонаступнику.

Для отримання свідоцтва про народження дитини, яка народилася на ТОТ (АР Крим, м. Севастополь та окремі райони Луганської та Донецької областей), батькам, родичам, їхнім представникам або іншим законним представникам дитини*

НЕОБХІДНО:
1. Подати до будь-якого суду за межами ТОТ незалежно від свого місця проживання:
• заяву про встановлення факту народження особи (зразок додається);
• належні докази*;
• квитанцію про сплату судового збору (з 01.01.2018 - 352 грн. 40 коп.)

2. Така справа розглядається судом невідкладно з моменту надходження заяви.

3. У разі задоволення заяви, суд невідкладно видає копію рішення заявнику, в якому зазначає дані про дату і місце народження дитини, її стать, відомості про батьків, або надсилає копію рішення до відділу РАЦС за місцем постановлення рішення для державної реєстрації (у разі відсутності заявника під час проголошенні рішення).

Суд повертає заяву – у разі неналежної форми заяви або відсутності вказаних у заяві документів.

Суд відмовляє у задоволенні заяви - у разі недостатності доказів.

4. Для отримання свідоцтва про народження заявник подає до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану копію рішення суду про встановлення відповідного факту та свій паспорт громадянина України.

Важливо! 
* Родичами є: чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі. Законними представниками є батьки (усиновлювачі), опікуни.

* У разі посилання на свідчення свідків заявник повинен переконатись, що вони зможуть з’явитися до суду у день подання заяви про встановлення факту.

* Доказами у справі можуть бути письмові докази: оригінали чи копії медичних документів, пояснення заінтересованих осіб, їхніх представників, свідчення свідків, речові докази, зокрема звуко- і відеозаписи, висновки експертів. Документи, видані органами та установами (в т.ч., лікарняними закладами), що знаходяться на ТОТ, теж можуть братися до уваги судом.

 

ЗРАЗОК

До ________________________

(найменування місцевого суду)

Заявник: __________________,
що проживає за адресою:
__________________________

Заінтересована особа:

__________________________,
що проживає за адресою,

(місцезнаходження):
__________________________.

ЗАЯВА
про встановлення факту народження дитини

в порядку статті 317 ЦПК України

Я, _________________________________________________________________________,

(прізвище, ім'я та по батькові)

який (яка) є _____________________________________________________________________

(батько, мати, родич, їх представник або інший законний представник)

________________________________________________________________________________

(прізвище, ім'я та по батькові дитини)

який (яка) народився(лася) "___" _______________ ____ р. в ____________________________

(місце народження)

________________________________________________________________________________

(описати обставини)

Отримати свідоцтво народження у відділі державної реєстрації актів цивільного стану неможливо, оскільки факт народження відбувся на тимчасово окупованій території України, на якій неможливо отримати медичний документ, що може бути прийнято відділом державної реєстрації актів цивільного стану для здійснення реєстрації народження відповідно до статті 13 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану».

Місцем народження ________________________________________________________.

(назва населеного пункту)

 

Встановлення факту народження необхідно мені ________________________________.

(вказати мету)

На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 315 - 318, 430, 431  Цивільного процесуального кодексу України,

ПРОШУ:

  1. Встановити факт народження дитини _____________ статі "___" ________ __ р.

(стать)                              (дата народження)

у __________________________, а також встановити дані про її (його) батьків.

(місце народження)

  1. Допустити негайне виконання рішення у справі.
  2. Звернути судове рішення до виконання.

Додатки:

1)                      перелік письмових доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини;

2)                       клопотання про виклик свідків; вказати їх П.І.Б, адресу та засоби зв’язку.

3)                       копія заяви;

4)                       квитанція про сплату судового збору.

 

 

 

Дата                                                                                                                           Підпис

 

Для отримання свідоцтва про смерть особи, яка померла на ТОТ (АР Крим, м. Севастополь та окремі райони Луганської та Донецької областей), родичам померлого або їх представникам*

НЕОБХІДНО:
1. Подати до суду за місцем проживання чи перебування заявника за межами ТОТ: 
• заяву про встановлення факту смерті (зразок додається);
• належні докази*; 
• квитанцію про сплату судового збору* (з 01.01.2018 - 352 грн. 40 коп.).

2. Така справа розглядається судом невідкладно з моменту надходження заяви.

3. У разі задоволення заяви про встановлення факту смерті особи, суд невідкладно видає копію рішення заявнику або надсилає її до відділу РАЦС за місцем постановлення рішення для державної реєстрації смерті (у разі відсутності заявника під час проголошення рішення).

Суд повертає заяву – у разі неналежної форми заяви або відсутності вказаних у заяві документів.

Суд відмовляє у задоволенні заяви - у разі недостатності доказів.

4. Для отримання свідоцтва про смерть особа подає до найближчого відділу державної реєстрації актів цивільного стану копію рішення суду про встановлення відповідного факту та свій паспорт громадянина України.

Важливо! 
* Родичами є: чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.

* Доказами у справі можуть бути пояснення заявників, свідків, письмові докази (в т.ч., свідоцтва про поховання), речові докази, зокрема звуко- і відеозаписи, висновки експертів. Документи, видані органами та установами (в т.ч., лікарняними закладами), що знаходяться на ТОТ, теж можуть братися до уваги судом.

* У разі посилання на свідчення свідків заявник повинен переконатись, що вони зможуть з’явитися до суду у день подання заяви про встановлення факту.

* Судовий збір не справляється за подання Заяви щодо особи, яка загинула або пропала безвісті в районах проведення воєнних дій або антитерористичних операцій.

 

ЗРАЗОК

До ________________________

(найменування місцевого суду)

Заявник: __________________,
що проживає за адресою:
__________________________.

Заінтересовані особи:

__________________________,
що проживає за адресою,

(місцезнаходження):
__________________________,

 

ЗАЯВА

про встановлення факту смерті

в порядку статті 317 ЦПК України

 

Я, ______________________________________________________________________,

(прізвище, ім'я та по батькові)

який (яка) є ____________________________________________________________________

(родич, їх представник)

_______________________________________________________________________________

(прізвище, ім'я та по батькові)

який (яка) помер (ла) загинув (ла) "___" _______________ ____ р. в _____________________

(місце смерті)

за таких обставин: ______________________________________________________

______________________________________________________________________.

(вказати обставини нещасного випадку або інші причини, що потягли за собою смерть особи, стосовно якої встановлюється факт смерті)

Отримати свідоцтво про смерть у відділі державної реєстрації актів цивільного стану неможливо, оскільки факт смерті відбувся на тимчасово окупованій території України, на якій неможливо отримати медичний документ, що може бути прийнято відділом державної реєстрації актів цивільного стану для здійснення реєстрації смерті відповідно до статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стан».

Місцем смерті є ______________________________________________________.

(назва населеного пункту)

 

Встановлення факту смерті необхідно мені ____________________________________.

(вказати мету)

На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 315 - 318, 430, 431 Цивільного процесуального кодексу України,

ПРОШУ:

  1. Встановити факт смерті _________________________________________________,

(прізвище, ім'я та по батькові )

місце смерті _______________________, яка настала "___" _____________ ____ р.

  1. Допустити негайне виконання рішення у справі.
  2. Звернути судове рішення до виконання.

Додатки:

1)             перелік доказів, що підтверджують викладені в заяві обставини;

2)             клопотання про виклик свідків; вказати їх П.І.Б, адресу та засоби зв’язку;

3)             копія(ї) заяви;

4)             квитанція про сплату судового збору

 

Дата                                                                                                   Підпис

search Он-лайн будинок юстиції - це можливість для кожного громадянина, який має доступ до Інтернету, замовити ряд послуг не виходячи з дому. В режимі он- лайн запроваджено послуги, надання яких викликає найбільші черги та створює бюрократію. Даний сайт забезпечує отримання послуг без контакту з представниками влади. Тут Ви отримаєте необхідні сервіси в електронному режимі. За допомогою цього сайту Ви можете : - отримати повторні документи про державну реєстрацію актів цивільного стану: свідоцтва про народження, шлюб, розірвання шлюбу, смерть, зміну імені, а також відповідні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян; - здійснити державну реєстрацію громадської організації зі статусом юридичної особи; - скористатися послугою SMS-МАЯК: зареєструватися і отримувати миттєві повідомлення про статус будь-яких об’єктів нерухомого майна у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; - отримати Електронний цифровий підпис за допомогою Програмного комплексу користувача центру сертифікації ключів «ІІТ Користувач ЦСК»; - отримати інформацію з Державних реєстрів. Зокрема, для проведення попередньої правової експертизи документів для державної реєстрації громадської організації необхідно зайти на портал Он - лайн будинок юстиції, зареєструватись в особистому кабінеті, прикріпити та подати скан - копії документів відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а саме: - заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи, - примірника оригіналу (нотаріально засвідченої копії) рішення засновників про створення юридичної особи, - реєстру осіб (громадян), які брали участь в установчому з’їзді (конференції, зборах), - відомостей про керівні органи громадського формування, відомостей про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій, - установчого документу юридичної особи. За результатами попередньої правової експертизи заявнику направляється повідомлення. Якщо Ви бажаєте скористатися Он-лайн будинком юстиції - переходьте за адресою: online.minjust.gov.ua

З метою створення належних та зручних умов для подання документів для державної реєстрації громадських формувань на сайті Головного територіального управління юстиції у Черкаській області у розділі Управління державної реєстрації можна ознайомитися з Методичними рекомендаціями щодо взаємодії територіальних органів Міністерства юстиції України з центрами надання адміністративних послуг, центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги при проведенні державної реєстрації громадських об'єднань (зі змінами), в яких містяться зразки заповнених форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. затверджених наказом Міністерства юстиції України Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 18.11.2016 №3268/5.

Крім того, на сайті розміщено типові зразки статуту громадської організації. протоколу установчих зборів засновників громадської організації та зразок відомостей про керівні органи громадської організації.

Звертаємо увагу, що подати документи для державної реєстрації створення громадської організації зі статусом юридичної особи відповідно до частини 1 статті 17 Закону  України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» можна за допомогою сервісу «Он-лайн будинок юстиції». Документи подаються у режимі он-лайн, для цього достатньо зайти на сайт сервісу http://online/minjust.gov.ua.

За результатом розгляду поданих документів проводиться попередня правова експертиза та на електронну пошту заявника направляється повідомлення щодо відповідності поданих документів вимогам Закону.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України щодо встановлення факту народження або смерті на тимчасово окупованій території України», статтею 257-1 визначено особливості провадження у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України. Для цього необхідно подати заяву про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, яка може бути подана батьками, родичами, їхніми представниками або іншими законними представниками дитини до будь-якого суду за межами такої території України незалежно від місця проживання заявника.

Заява про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або їхніми представниками до суду за межами такої території України.

Справи про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду. У рішенні про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, зокрема, мають бути зазначені встановлені судом дані про дату і місце народження особи, про її батьків.

Ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, підлягає негайному виконанню, може бути оскаржено в загальному порядку. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Копія судового рішення видається особам, які брали участь у справі, негайно після проголошення такого рішення або невідкладно надсилається судом до органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем ухвалення рішення для державної реєстрації народження або смерті особи".

Протягом 2017 року відділами державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області зареєстровано 58 фактів народжень та 86 фактів смертей з них :

-        фактів народження: в Автономній Республіці Крим -31, в м. Севастополі - 11, в Донецькій області - 7, в Луганській області - 9;

-        фактів смертей:  в Автономній Республіці Крим  -9, в м. Севастополі - 8, в Донецькій області - 50, в Луганській області - 19.

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 9 з 22