Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Управління юстиції інформує
Управління юстиції інформує

Управління юстиції інформує (41)

Частиною 1 статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі — Закон) встановлено вичерпний перелік підстав відмови у державній реєстрації речових прав та їх обтяжень, а саме:

1)            заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2)            заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою;

3)            подані документи не відповідають вимогам, встановленим ним Законом (згідно ст. 22 Закону — документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Електронні документи, подані для проведення державної реєстрації прав, оформляються згідно з вимогами, встановленими цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Не розглядаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, з пошкодженнями, що не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст, а також оформлені з порушенням вимог законодавства);

4)            подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження;

5)            наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;

6)            наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно;

7)            заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

8)                 після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав;

9)                 заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

10)             заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі;

11)             заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав;

12)             заявника, який звернувся Із заявою про державну реєстрацію прав, то матиме наслідком відчуження майна, внесено до Єдиного реєстру боржників. Державний реєстратор, до якого з метою вчинення правочину щодо відчуження у будь-який спосіб майна звернувся заявник, внесений на день звернення до Єдиного реєстру боржників, зобов’язаний в день звернення заявника повідомити зазначений в Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця про звернення заявника із зазначенням майна щодо відчуження якого звернувся заявник.

Рішення про відмову в державній реєстрації прав повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття. Відмова в державній реєстрації прав з підстав, не передбачених частиною першою цієї статті, заборонена.

Відмова у проведенні реєстраційних дій щодо нерухомості може бути оскаржена до територіального органу Мін’юсту або до суду.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Черкаській області.

Якщо державним реєстратором безпідставно, необгрунтовано відмовлено у проведенні реєстраційних дій, то за результатом розгляду скарги приймається рішення про задоволення скарги. У такому випадку скасовується рішення про відмову в державній реєстрації прав та проводиться державна реєстрація прав на нерухомість.

Нагадуємо, що «Онлайн будинок юстиції» функціонує за адресою http://obu.org.ua. Послугами з повторного отримання документів у сфері реєстрації актів цивільного стану, зможуть скористатися всі українці. Для цього достатньо зайти на сайт сервісу Онлайн Будинок Юстиції.

На порталі сервісу можна знайти інструкцію з отримання кожної запропонованої послуги, а також залишити відгук.

Окрім вищезгаданих сервісів, також можна отримати інформацію з усіх реєстрів Мін’юсту, зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати дані про електронний цифровий підпис. Будь-який громадянин може подати заявку через «онлайн будинок юстиції» про втрату документа і в будь-якому відділі ДРАЦС країни отримати дублікат. В онлайн-будинку юстиції кожен, у кого є комп’ютер та доступ до інтернету, може отримати таку послугу, як повторна видача документів. Скажімо, свідоцтво про народження чи шлюб (або розірвання його) тощо. А також витяги із документів про народження, зміну Імені, смерть, розірвання шлюбу, усиновлення, встановлення батьківства.

Якщо людина має електронний цифровий підпис, вона зможе оформити весь цикл документів через онлайн-юстицію.

Що потрібно для реєстрації в системі «Онлайн-будинок юстиції»

—            зайти на ресурс http://obu.org.ua, ввівши в браузер потрібну адресу та натиснувши клавішу Enter;

—            на стартовій сторінці системи слід курсором вибрати кнопку у правому верхньому кутку вікна;

— у формі, що з’явиться на екрані, користувач має вибрати закладку «реєстрація» та у відповідні поля форми ввести адресу своєї електронної пошти і пароль (двічі);

—                вводячи пароль, користувач може скористатися можливістю приховати чи показати набрані ним символи, вибравши відповідно опцію «сховати» чи «показати»;

—                поставити галочку в чек-бокс «я даю згоду на передачу та обробку моїх персональних даних»;

поставити галочку в чек-бокс «я ознайомлений з порядком роботи з веб- порталом»;

—                натиснути екранну кнопку «створити аккаунт».

Після облікового запису система запропонує користувачеві форму авторизації в системі.

Частиною 1 статті 1 Закону України «Про громадські об’єднання» (далі - Закон) визначено, що громадське об’єднання - це добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Громадське об’єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Громадська організація - це громадське об’єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Громадська спілка - це громадське об’єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи.

Відповідно до частини 1 статті 7 Закону засновниками громадської організації можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, які досягли 18 років, а молодіжної та дитячої громадської організації -14 років.

Засновниками громадської спілки можуть бути юридичні особи приватного права, у тому числі громадські об'єднання зі статусом юридичної особи. Засновниками громадської спілки не можуть бути політичні партії, а також юридичні особи, щодо яких прийнято рішення щодо їх припинення або які перебувають у процесі припинення.

Кількість засновників громадського об'єднання не може бути меншою, ніж дві особи.

Засновниками громадської спілки не можуть бути юридичні особи приватного права, єдиним засновником яких є одна і та сама особа.

Засновником громадської спілки не може бути юридична особа приватного права, якщо засновник (власник істотної участі) цієї юридичної особи внесений до переліку осіб, пов'язаних зі здійсненням терористичної діяльності, або щодо яких застосовано міжнародні санкції.

Під істотною участю у цьому Законі слід розуміти пряме та опосередковане, самостійне або спільно з Іншими особами володіння 10 і більше відсотками статутного (складеного) капіталу або голосів за придбаними акціями (частками) юридичної особи або незалежно від формального володіння можливість значного впливу на управління чи діяльність юридичної особи.

Засновником громадської організації не може бути особа, яку визнано судом недієздатною.

Звертаємо увагу, що відповідно до частини 7 статті 7 Закону повноваження засновника громадського об’єднання закінчуються після державної реєстрації громадського об’єднання в установленому законом порядку.

20 травня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18.05.2017 № 339 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2006 р. № 593 «Деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» (далі - Постанова).

Постанова передбачає можливість надання відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань статистичного та аналітичного характеру у формі прикладного програмного інтерфейсу з використання сервісної послуги. Реалізація положень Постанови стане черговим кроком у боротьбі з корупцією, яка є необхідною для підтримки економічної стабільності, захисту прав людини та протидії організованій злочинності, та сприятиме розвитку електронних сервісів.

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено, що за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення, а про проведену державну реєстрацію прав - формує витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав).

Рішення державного реєстратора, витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав надаються в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі.

Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав за бажанням заявника надається у паперовій формі. Такий витяг у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Форма та зміст витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав визначаються Кабінетом Міністрів України в Порядку ведення Державного реєстру прав.

Рішення державного реєстратора, витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав, отримані в електронній чи паперовій формі за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав, мають однакову юридичну силу та використовуються відповідно до законодавства.

Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закони) передбачено, що контроль у сфері державної реєстрації здійснюється Мін'юстом, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) з метою виявлення порушень порядку державної реєстрації державними реєстраторами, уповноваженими особами суб'єктів державної реєстрації.

Процедуру здійснення контролю Мін'юстом визначає Порядок здійснення контролю у сфері державної реєстрації, затверджений постановок) Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 р. Xі1 990 (далі - Порядок).

Відповідно до Порядку контроль у сфері державної реєстрації здійснюється шляхом:

-   розгляду скарг, поданих відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;

-   розгляду обгрунтованих подань територіальних органів Мін'юсту.

-   моніторингу реєстраційних дій в реєстрах.

У разі виявлення порушень порядку державної реєстрації контроль здійснюється шляхом проведення камеральної перевірки державних реєстраторів чи суб'єктів державної реєстрації з прийняттям обов'язкових до виконання рішень, передбачених Законами.

За результатами проведення перевірок (у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації) Мін’юст приймає вмотивоване рішення про:

1) тимчасове блокування доступу державного      реєстратора уповноваженої особи суб'єкта державної реєстрації до Державного реєстр) прав. Єдиного державного реєстру:

2) анулювання доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб'єкта державної реєстрації до Державного реєстру прав. Єдиного державного реєстру;

3) притягнення до адміністративної відповідальності державною реєстратора, уповноваженої особи суб'єкта державної реєстрації;

4) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;

5 ) скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації.

Запровадження контролю Мін'юстом є кроком у напрямку реалізації європейських стандартів захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів.

Щоб зробити внесок для комфорту жінок, які народжують майбутнє покоління, з метою реалізації сервісів Міністерства юстиції України, створеним сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг відділами державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області здійснюється прийом документів для державної реєстрації народження та реєстрації місця проживання в закладах охорони здоров’я де приймаються пологи.

За чотири місяці поточного року працівниками відділів державної реєстрації актів цивільного стану Черкаської області в закладах охорони здоров’я видано 1129 свідоцтва про народження малюків. Батьками, при реєстрації народження малюків виявлено бажання та подано 167 заяв для реєстрації місця проживання новонародженої дитини через представника відділу державної реєстрації актів цивільного стану Черкаської області.

Для реєстрації новонародженої дитини потрібно:

  1. заява;
  2. медичне свідоцтво про народження;
  3. свідоцтво про шлюб (якщо батьки перебувають у шлюбі).

 

Для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подаються:

1. письмова заява встановленого зразка (додаток 7 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №207);

  1. свідоцтво про народження дитини;
  2. квитанція про сплату адміністративного збору у розмірі 13,60 грн.;
    1. документ, що засвідчує особу законного представника (батьків, усиновлювачів).


У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності працівника відділу державної реєстрації актів цивільного стану, який приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків.

Для державної реєстрації права власності та Інших речових прав на земельну ділянку, права власності на об’єкт нерухомого майна, реєстрацію яких проведено до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, у зв’язку із втратою, пошкодженням чи зіпсуванням відповідного державного акта на право власності чи постійного користування земельною ділянкою, свідоцтва про право власності на нерухоме майно подаються;

1)  копія примірника втраченого, пошкодженого чи зіпсованого державного акта, свідоцтва про право власності на нерухоме майно;

2)  оголошення про втрату документа у друкованих засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження або місцевої чи регіональної сфери розповсюдження за місцезнаходженням нерухомого майна, в якому повинні бути зазначені назва документа, його номер і дата видачі, на чиє Ім’я виданий, яким органом (крім випадків пошкодження чи зіпсування документа).

Державна реєстрація прав проводиться виключно за умови встановлення державним реєстратором наявності зареєстрованих речових прав в інформаційних системах, державна реєстрація прав в яких здійснювалася до 1 січня 2013 р., або на паперових носіях інформації, ведення яких здійснювалося підприємствами бюро технічної інвентаризації.

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон) відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.

Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді:

1)   безоплатного доступу через портал електронних сервісів;

2)   оприлюднення публічної інформації з Єдиного державного реєстру у формі відкритих даних відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»;

3)   безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих юридичною особою, фізичною особою - підприємцем та громадським формуванням, що не має статусу юридичної особи, для проведення реєстраційних дій, відомостей про результати їх розгляду, документів, що містяться в реєстраційній справі таких осіб в електронній формі, та відомостей про цих осіб, які актуальні на момент запиту та на визначену дату, - шляхом їх перегляду, копіювання та роздрукування;

4)   документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;

5)   виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;

6)   витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;

7)  суб’єктам приватного права може надаватися прямий доступ до Єдиного державного реєстру в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.

Частиною 7 статті 11 Закону передбачено, що державні органи, у тому числі суди, органи Національної поліції, органи прокуратури, органи Служби безпеки України, а також органи місцевого самоврядування та їх посадові особи безоплатно отримують відомості з Єдиного державного реєстру з метою здійснення ними повноважень, визначених законом, виключно в електронній формі через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру, крім випадків, передбачених цим Законом.

Адміністративні послуги через Інтернет уже є звичними для багатьох країн світу. Це сучасно, зручно, швидко. Для України запровадження он-лайн сервісів - це реальний крок для зручності громадян, які звертаються за адміністративними послугами.

Створення «Он-лайн будинку юстиції» - перш за все, ініціатива спрямована на те, щоб забезпечити громадян сучасними і зручними послугами, які вони зможуть отримати в мережі Інтернет.

Запрошуємо громадян записатися до відділів державної реєстрації актів цивільного стану Черкаської області на прийом щодо отримання повторних документів про державну реєстрацію актів цивільного стану.

Для цього достатньо зайти на сайт сервісу http://online.miniust.gov.ua обрати в меню розділ -«Повторна видача документів», подати відповідну заяву для отримання: повторних свідоцтв про народження, шлюб, розірвання шлюбу, смерть, зміну імені та витягів про народження, смерть, зміну імені, розірвання шлюбу, встановлення батьківства, внесення змін, шлюб, усиновлення.

Крім того, Ви можете записатись на прийом до відділу ДРАЦС у зручний для Вас час, задати питання в онлайн режимі, подати заяви на реєстрацію актів цивільного стану, скориставшись послугою в меню «Інформація з реєстру» розділу «Акти цивільного стану» на порталі «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».

<< Початок < Попередня 1 2 3 Наступна > Кінець >>
Сторінка 1 з 3