Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Управління юстиції інформує
Управління юстиції інформує

Управління юстиції інформує (616)

На сьогоднішній день актуальним питанням серед землевласників та землекористувачів залишається питання пов'язане з припиненням договору оренди землі. Порядок і підстави припинення договору оренди землі визначаються спеціальними нормами законодавства. Так, статтею 31 Закону України «Про оренду землі» встановлені підстави припинення договору оренди землі, а саме такими підставами є:

  • закінчення строку, на який його було укладено;
  • викуп земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;
    • поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;
    • смерть фізичної особи-орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки;
      • ліквідація юридичної особи-орендаря;
      • відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем;
      • набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці;
      • припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства).

Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом.

Разом з тим слід зазначити, що згідно норм пункту другого частини першої статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.01.2004 № 1952-ІУ (далі - Закон) встановлено, що речові права, похідні від права власності, зокрема право оренди (суборенди) земельної ділянки, підлягають державній реєстрації прав. Відповідно до частини першої статті 2 Закону державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майна (далі-Державний реєстр прав).

У випадку коли договір оренди землі припинено до 01.01.2013, державна реєстрація припинення права оренди земельної ділянки у Державному реєстрі прав не проводиться, оскільки орендні правовідносини закінчились до набрання чинності Закону.

У разі, коли строк дії договору оренди землі припинився після 01.01.2013, припинення права оренди земельної ділянки підлягає реєстрації у Державному реєстрі прав.

Статтею 27 Закону встановлено підстави для державної реєстрації прав. Зокрема, державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі: укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката; інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

 

Однією з підстав відмови в державній реєстрації прав на нерухоме майно є наявність зареєстрованих обтяжень речових прав на нерухоме майно.

Однак, незважаючи на наявність обтяжень, відмова в державній реєстрації прав не буде надана у разі:

1)  державної реєстрації речових прав на нерухоме майно на підставі рішення суду щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно;

2)     державної реєстрації права власності на нерухоме майно з відкриттям розділу в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі -Державний реєстр прав) та перенесенням щодо такого права власності обтяження, державну реєстрацію якого проведено у спеціальному розділі Державного реєстру прав, чи в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, що є невід'ємною архівною складовою частиною Державного реєстру прав;

3)     державної реєстрації права власності на нерухоме майно, що
набувається у результаті його примусової реалізації відповідно до закону;

4)  державної реєстрації інших обтяжень речових прав на нерухоме майно;

5) державної реєстрації речових прав на нерухоме майно за наявності згоди іпотекодержателя або контролюючого органу на відчуження або передачу на іншому речовому праві такого майна - у разі якщо обтяженням є заборона відчуження нерухомого майна, що виникла на підставі договору, або податкова застава;

6)    державної реєстрації права власності на нерухрме майно на підставі свідоцтва про право на спадщину.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі – Комісія), що розглядає скарги на рішення (крім рішень про державну реєстрацію прав та рішень, згідно з якими проведено реєстраційні дії), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах Черкаської області.

Комісія за результатом розгляду скарги складає висновок, на підставі якого Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області приймає рішення про задоволення (повне чи часткове) скарги або відмову у її задоволенні у формі наказу.

Інформуємо, що накази Головного територіального управління юстиції у Черкаській області та висновки Комісії доступні за посиланням http://uprav.ck.minjust.gov.ua/rishennia-pryiniati-za-rezultatamy-rozhliadu-skarh-vysnovky-komisii/.

У разі якщо за результатами розгляду скарги виявлено прийняття державними реєстраторами чи суб’єктами державної реєстрації рішень з порушенням законодавства, що має наслідком порушення прав та законних інтересів фізичних та/або юридичних осіб, Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області вживає заходів щодо негайного повідомлення про це відповідних правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів.

Скаргу можна подати або надіслати до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області (бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001).

Довідкова інформація та методична допомога щодо складання скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації надається Головним територіальним управлінням юстиції у Черкаській області за телефоном (0472) 33-00-27 або за адресою: м. Черкаси, бульв. Шевченка, 185, каб. 244.

фото 202 листопада 2019 року набув чинності законопроєкт 1056-1 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності", який встановлює ряд дієвих антирейдерських запобіжників.

Зокрема, Законом вносяться зміни до  Кодексу України про адміністративні правопорушення, Цивільного кодексу України,  Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»,  Закону України «Про нотаріат» та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Основні положення Закону передбачають наступне:

  • акредитовані суб’єкти (комунальні підприємства та їх філії) позбавлені повноважень у сфері державної реєстрації. В 00:00 анульовано доступ до реєстрів усім державним реєстраторам, які входили до складу таких суб’єктів;

  • встановлено додатковий захист нотаріально засвідчених документів, на підставі яких проводиться державна реєстрація, шляхом викладення їх на спеціальних бланках нотаріальних документів;

  • реєстратор зобов’язаний визначати обсяг цивільної дієздатності фізичних осіб і цивільної правоздатності та дієздатності юридичних осіб, а також перевіряти повноваження представника фізичної або юридичної особи щодо вчинення дій, направлених на набуття, зміну чи припинення речових прав, обтяжень таких прав. Це означає, що реєстратор має встановлювати, чи належна людина звернулася за вчиненням дії, чи усвідомлює вона значення своїх дій, чи є у неї повноваження звертатися саме за вчиненням такої дії;

  • Доступ реєстраторів до державних реєстрів здійснюватиметься шляхом багатофакторної аутентифікації. Це означає, що при проведенні реєстраційних дій в системі, а саме перед винесенням рішення про державну реєстрацію, державні реєстратори не лише використовуватимуть електронний підпис, але й підтверджуватимуть операцію на мобільному телефоні, використовуючи систему MobileID. Впровадження додаткової ідентифікації зменшує ризик несанкціонованого доступу до реєстрів через зламування комп’ютерів реєстраторів та захищає систему в цілому;

  • встановлюється обов’язок КМУ диференціювати санкції за відповідні порушення, допущені в сфері державної реєстрації. Це значно знизить корупційні ризики в сфері контролю за діяльністю державних реєстраторів.

«Зміни, що запроваджуються у сфері державної реєстрації, спрямовані на поєднання доступності реєстраційних послуг з повною захищеністю нерухомого майна та бізнесу від рейдерських схем», − наголосив начальник юстиції Черкащини Олександр Свіренюк.

Також він нагадав, з метою боротьби та запобіганню рейдерському захопленню майна функціонує сервіс Мін’сту «SMS-МАЯК».

Завдяки цьому сервісу його користувачі отримують SMS – повідомлення про вчинення реєстраційних дій щодо нерухомості у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Скористатися сервісом можна на веб-сайті «Он-лайн будинку юстиції» за посиланням: https://online.minjust.gov.ua.

Так, власник об’єкта нерухомого майна має можливість накласти заборону на проведення реєстраційних дій терміном до 10 діб аби протягом цього часу мати можливість звернутись до суду і зупинити незаконні дії.

Сервіс «SMS-Маяк» інформує:

  • фізичних та юридичних осіб про зміну статусу об’єктів нерухомого майна в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

  • власників про подання заяв на проведення будь-яких реєстраційних дій щодо об’єктів нерухомого майна, а також дату і час реєстрації таких заяв;

  • користувачів земельної ділянки — при поданні заяви у сфері державної реєстрації нерухомості щодо земельної ділянки, яка перебуває у їх користування, а саме про реєстраційний номер, дату і час реєстрації таких заяв.

 

Особа, яка вважає, що її права у сфері державної реєстрації бізнесу та нерухомості порушено, може оскаржити. рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації до Міністерства юстиції України, його територіального органу або до суду. Для розгляду скарг створена постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області. Дана комісія розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб'єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах Черкаської області.

Скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації, подається протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Днем подання скарги вважається день її фактичного отримання Міністерством юстиції України або його територіальним органом, а в разі надсилання скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв'язку від скаржника поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв'язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.

У разі якщо останній день строку для подання скарг, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Термін розгляду скарги становить ЗО календарних днів (у деяких випадках може бути продовжений до 45 днів).

Скаргу можна подати до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001. За консультацією звертайтеся за телефоном (0472) 33-00-27.

Оскаржити неправомірно проведену реєстрацію можна до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Міністерстві юстиції України за адресою: вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001.

Частиною б статті 6 Закону України «Про політичні партії в Україні» передбачено, що громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

Відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про громадські об'єднання» кожна особа має право добровільно у будь-який час припинити членство (участь) у громадському об'єднанні шляхом подання заяви до відповідних статутних органів громадського об'єднання. Членство в громадському об'єднанні припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З того самого дня припиняється перебування члена громадського об'єднання на будь-яких виборних посадах у громадському об'єднанні. Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зупиненням (припиненням) членства у громадському формуванні члена керівного органу (крім керівника) така особа подає до реєструючого органу копію заяви про зупинення (припинення) нею членства до відповідних статутних органів громадського формування з відміткою про її прийняття.

Особа, яка вважає, що її права у сфері державної реєстрації бізнесу та нерухомості порушено, може оскаржити рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації до Міністерства юстиції України, його територіального органу або до суду. Для розгляду скарг створена постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області. Дана комісія розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють діяльність у межах Черкаської області.

Скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, подається протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Днем подання скарги вважається день її фактичного отримання Міністерством юстиції України або його територіальним органом, а в разі надсилання скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв'язку від скаржника поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв'язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.

У разі якщо останній день строку для подання скарг, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Термін розгляду скарги становить 30 календарних днів (у деяких випадках може бути продовжений до 45 днів).

Скаргу можна подати до Головного територіального управління юстиції у Черкаській області за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001. За консультацією звертайтеся за телефоном (0472) 33-00-27.

Оскаржити неправомірно проведену реєстрацію можна до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Міністерстві юстиції України за адресою: вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001.

Електронна послуга забезпечує можливість як подати документи, гак і отримати відповідь про реєстрацію громадської організації онлайн.

Послуга виключає необхідність відвідувати центри надання адміністративних послуг чи суб'єктів державної реєстрації заявникам особисто.

Щоб скористатись онлайн - реєстрацією громадської організації, потрібно авторизуватись у персональному кабінеті «Онлайн - будинку юстиції», сформувати заяву, долучити до неї необхідні документи відповідно до частини 1 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» у форматі PDF, накласти на документи кваліфікований електронний підпис. Потім заявник надає доступ до документів, які подаються, співзасновником організації за посиланням. Після підпису всіма співзасновниками документи автоматично надсилаються державному реєстратору для прийняття відповідного рішення. Термін розгляду заяви становить три робочі дні.

Особливість електронної послуги полягає в тому, що відтепер засновники організації, перебуваючи у різних місцях, можуть підписувати документи дистанційно.

Відеоінструкцію про те, як скористатись електронною послугою з державної реєстрації створення громадської організації, можна переглянути за посиланням -https://www.youtube.com/watch?v=_5A9_rXkOgA&feature=youtu.be

Головне територіальне управління юстиції у Черкаській області повідомляє про те, що 23.10.2019 опубліковано Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності" (далі - Закон) від 03.10.2019 №159-ІХ, який набирає чинності через 10 днів з дня опублікування.

Зазначеним Законом внесено зміни до Законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 1 з 44