Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Соціальний захист та зайнятість населення
Соціальний захист та зайнятість населення

Соціальний захист та зайнятість населення (451)

Порядок нарахування пенсії громадянам України визначено Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі Закон) зі змінами та доповненнями.

Відповідно до Закону розмір пенсії за віком, по інвалідності та втраті годувальника залежить від наявності в особи страхового стажу.

Починаючи з 01 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком за наявності страхового стажу не менше 25 років мають чоловіки після досягнення ними віку 60 років та жінки після досягнення ними:

 

58 років – які народилися з 1 квітня 1959 року по 30 вересня 1959 року;

58 років 6 місяців – які народилися з 1 жовтня 1959 року по 31 березня 1960 року;

- 59 років – які народилися з 1 квітня 1960 року по 30 вересня 1960 року;

- 59 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1960 року по 31 березня 1961 року;

- 60 років – які народилися з 1 квітня 1961 року

 

Наявність необхідного страхового стажу визначається на дату досягнення відповідного пенсійного віку. Якщо пенсійний вік виповнився до 01.01.2018, право на пенсію визначається за наявності страхового стажу не менше 15 років по 31 грудня 2017 року.

Страховий стаж – період, протягом якого особа щомісяця сплачувала страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Мінімальний страховий внесок – сума коштів, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановленого на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід).

Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа офіційно працювала, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць внесків є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

У вас  не вистачає страхового стажу? Якщо Ви:

працювали неповний робочий час/день/тиждень;

прийняті на роботу/звільнені з роботи усередині календарного місяця;

перебували у відпустці без збереження заробітної плати;

інше.

можна здійснити доплату до мінімального страхового внеску з 01.01.2004 року.

 

ЯК ЗДІЙСНИТИ ДОПЛАТУ ДО МІНІМАЛЬНОГО СТРАХОВОГО ВНЕСКУ?

Подати до територіального органу Пенсійного фонду України за місцем реєстрації заяву затвердженої форми.

У тому ж управлінні отримати особисті відомості з бази персоніфікованого обліку про періоди, за які бажаєте здійснити доплату до мінімального страхового внеску (при цьому при собі необхідно мати паспорт та довідку про присвоєння РНОКПП).

На підставі вищевказаних документів отримати в управлінні повідомлення-розрахунок.

У 10-денний термін сплатити вказану в повідомленні - розрахунку суму.

Подати звіт згідно з додатком 30 до Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, з врахуванням змін, внесених постановою Пенсійного фонду України від 21.10.2013 року  № 19-1.

Доплату можуть провести і фізичні особи-підприємці, які здійснювали підприємницьку діяльність на спрощеній системі у період з 01.01.2004  по 01.07.2010 року.

 

Семінар фото

До Катеринопільської РФ ЧОЦЗ щодня звертаються представники малого та середнього бізнесу району з метою отримання допомоги по частковому безробіттю на період карантину.

Станом на 23 червня 2020 року 24 фізичних осіб підприємців подали пакети документів для отримання фінансової підтримки від держави. Черкаським обласним центром зайнятості прийнято позитивні рішення по 19 ФОПах. Підприємці здійснюють діяльність в галузях пасажирських та вантажних перевезень, роздрібної торгівлі та наданні інших послуг.

Також цією можливістю скористалися 11 роботодавців Катеринопільщини, які зберегли завдяки державній фінансовій підтримці 38 робочих місць.

Вже найближчим часом всі вони отримають кошти.

Заступник директора районної філії                                                                                            Р.  Малько

Легальна зарплата (1) Хоча ми вже не один раз писали про негативний вплив «тіньової» зайнятості і заробітної плати, дане питання і надалі залишається болючим для нашої країни та громадян. Тому вчергове хочемо привернути увагу роботодавців та найманих працівників Згідно з Конституцією України кожна людина має право на працю, яку вона вільно обирає або на яку вільно погоджується. Але чимало громадян живуть днем нинішнім, надаючи перевагу тимчасовим сумнівним перевагам, тому останнім часом усе частіше доводиться стикатися з таким негативним явищем, як використання найманої праці громадян без оформлення трудових відносин – «тіньовою» зайнятістю. «Тіньова» зайнятість і «тіньова» заробітна плата («заробітна плата в конверті») – не лише серйозна соціальна, але й економічна проблема України.

За теперішньої ситуації, коли на ринку праці відчутний дефіцит вільних робочих місць, громадяни часто погоджуються на будь-яку пропозицію роботи, зокрема і нелегальної. Підприємства (особливо це стосується малого бізнесу) платять своїм працівникам дві заробітні плати: офіційну і неофіційну. Це вигідно роботодавцю, і працівник, ніби, не ображається, оскільки йому надається можливість заощадити на податку з доходів фізичних осіб. Проте ні керівники підприємств, ні їх працівники не замислюються про ті наслідки, які можуть виникнути.

Працівники, які погоджуються одержувати заробітну плату в «конвертах», стають заручниками самих себе, адже вони позбавляють себе соціальних виплат та гарантій.

Для суспільства поширення такого явища, як не укладені належним чином трудові відносини, призводить до:

- ненадходжень податків до місцевих бюджетів, які б спрямовувалися на вирішення соціальних потреб громадян, на реалізацію програм соціально-економічного розвитку території;

- нестабільності та невпевненості у майбутньому громадян (відсутність належного розміру пенсій, інших соціальних виплат);

- ненаповнення фондів соціального страхування, що призводить до надмірного навантаження на них.

Крім втрати у майбутньому пенсійних виплат, у разі витрат на придбання, будівництво чи ремонт житла, навчання або лікування, громадяни, що отримують зарплату «в конверті», не зможуть отримати кредити потрібного розміру, або отримають зовсім інші суми, набагато менші.

У разі вивільнення у випадку скорочення чисельності або штату працівників, або ж при виникненні проблем зі здоров’ям, працівник не отримає компенсаційних виплат і оплати лікарняного листа, або вони розраховуватимуться тільки з офіційної, малої заробітної плати.

Таким чином, влаштовуючись на роботу неофіційно, працівник повинен чітко усвідомлювати: якщо зарплату виплачують «в конверті», це означає, що роботодавець, швидше за все, не укладе трудовий договір, а також не здійснюватиме відрахування з неофіційної зарплати єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду, а це неминуче призведе до того, що :

- вимагатимуть працювати понад норму, а то і без вихідних без додаткової оплати праці;

- не буде гарантованого розміру заробітної плати (зокрема розміру тарифної ставки або посадового окладу працівника, доплат, надбавок та інших заохочувальних виплат);

- не буде ніяких соціальних гарантій, передбачених для працівника;

- не буде права на відпустку, в тому числі, і на відпустку в зв’язку з вагітністю, пологами і для догляду за дитиною;

- не буде права на оплату тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною;

- не буде права на достроковий вихід на пенсію (якщо робота пов’язана з шкідливими умовами праці);

- не буде права на охорону праці;

- не буде права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань, та, як наслідок – на отримання страхових виплат у разі травмувань чи профзахворювань;

- працівник не матиме змоги зареєструватись в центрі зайнятості як безробітний та отримати відповідну допомогу;

- відсутність офіційних доходів може бути підставою для відмови у призначенні різного виду допомог та субсидій;

- фахівця можуть звільнити у будь – який момент, без виплати вихідної допомоги, а можливо, і без оплати за виконану роботу. Отримати належний під час звільнення розрахунок в переважній більшості випадків вкрай складно, факт перебування в трудових відносинах з роботодавцем доведеться доводити у суді з допомогою свідків.

Значно втрачають у виплатах, внаслідок отримання  тіньових зарплат, майбутні мами, оскільки розмір допомоги з вагітності і пологів безпосередньо залежить від розміру офіційної зарплати.

Серед негативних наслідків «тіньової» зайнятості є і такі, що стосуються суспільної небезпеки: нелегальна зайнятість сприяє поширенню захворювань (харчові отруєння тощо), підвищенню рівня аварійності на дорогах, зростанню ризику виникнення нещасних випадків на виробництві, адже з офіційно неоформленим працівником не проводиться навчання з техніки безпеки, охорони праці, він не проходить вчасно, а то і взагалі, передбаченого нормативними документами періодичного медичного огляду.

Крім того, використання прихованих трудових відносин призводить до зменшення надходжень до місцевого бюджету, звідки беруться кошти для оплати праці вчителів, лікарів, інших працівників бюджетної сфери.

Звісно, кожен сам вирішує – чи жити одним днем чи мати впевненість у майбутньому та бути захищеним соціально. Але хочеться ще раз нагадати – лише легальне працевлаштування гарантує людині її конституційні права. Якщо людина працює в «тіні», то швидко відчуває, що перебуває на «пташиних» правах і втрачає впевненість у завтрашньому дні.

Пам’ятаймо, що повага до себе починається з шанування законів своєї держави.

#Легалізація #найманої_праці #Катеринопіль #філія #зайнятість_населення

 

Директор Катеринопільської районної філії

Черкаського обласного центру зайнятості Т.Кондратенко

 

Допомога по ЧБ Згідно Порядку надання допомоги по частковому безробіттю відповідно до статті 47-1 Закону «Про зайнятість населення» ( чинний станом на 16.06.2020 р.) за допомогою можуть звернутися суб’єкти господарської діяльності – представники середнього і малого бізнесу, а також фізичні особи-підприємці 1-2 групи. Головна умова – своєчасна сплата ЄСВ за себе та найманих працівників протягом шести місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності.

Наразі станом на 16.06.2020 року на адресу районної філії надійшло 9 заяв на отримання допомоги по частковому безробіттю від роботодавців для виплати 32 найманим працівникам. Позитивні рішення про виплату коштів прийняті Черкаським обласним центром зайнятості, що дозволить роботодавцям зберегти робочі місця і не припиняти діяльність.

Крім того,  17 фізичних особ – підприємців,  які не використовують найману працю, але припиняли чи скорочували свою діяльність в зв’язку  з оголошеним карантином,  також подали пакети документів на виплату допомоги по частковому безробіттю. 8 підприємцям відмовлено у виплаті по причині недотримання вимог абзацу 3 частини 1 статті 47* Закону України «Про зайнятість населення» (подані заяви ФОП не містять підтвердження сплати єдиного внеску).

Фахівці районної філії продовжують приймати заяви на отримання допомоги по частковому безробіттю. Тож звертайтесь до Катеринопільської районної філії Черкаського обласного центру зайнятості, якщо ви чи ваш бізнес на період карантину потребує державної допомоги.

Отримати консультацію, надіслати пакет документів, з’ясувати, чи достатньо їх для прийняття позитивного рішення, підприємці можуть звернувшись до фахівців філії, а також зателефонувавши за номерами
3-01-03; 3-00-64.

Директор районної філії        Т.Кондратенко

 

IMG_20200529_104731В умовах карантину Катеринопільська районна філія Черкаського ОЦЗ змінює підходи щодо організації надання послуг безробітним та переводить спілкування в он-лайн режим.

Проведення вебінарів дає змогу забезпечити живий двосторонній зв'язок між фахівцями служби зайнятості та безробітними, оперативно надавати роз’яснення на всі питання, що виникають в процесі спілкування.

Нещодавно провідним фахівцем з профорієнтації Олександром Палубінським було проведено IMG_20200529_112104інформаційний вебінар, завдяки якому 6 слухачів ознайомилися з обов’язками та правами безробітних під час перебування на обліку, дізналися про особливості роботи районної філії під час карантину, а також отримали інформацію стосовно послуг, що надає служба зайнятості.

Олександр Палубінський надав інформацію стосовно роботи - сайту Державної служби зайнятості https://www.dcz.gov.ua/; Освітнього порталу ДСЗ https://skills.dcz.gov.ua/, а також про можливості дистанційного тестування завдяки платформі «Моя професія: консультаційна мережа».

Як бачимо, дистанційне спілкування під час карантину – це не тільки безпечно, але й зручно. Бережіть себе та будьте здорові!

#Катеринопіль #районна_філія #зайнятість #вебінар #навчання

 

Т. Кондратенко,

директор Катеринопільської районної філії

 

 

Одеса ЦПТО 3 Катеринопільська районна філія Черкаського обласного центру зайнятості інформує про можливість навчання в Одеському Центрі професійно-технічної освіти ДСЗ у червні 2020 року за професіями:

  1. ЛИЦЮВАЛЬНИК-ПИТОЧНИК, 2–3 розряд, термін навчання 5 місяців, орієнтовна дата початку навчання – 15.06.2020;
  2. ПЕДИКЮРНИК, термін навчання 3 місяці, орієнтовна дата початку навчання – 22.06.2020;
  3. КАСИР (в банку), термін навчання 8 місяців, орієнтовна дата початку навчання – 23.06.2020;
  4. КОНТРОЛЕР-КАСИР, термін навчання 4,5місяців, орієнтовна дата початку навчання – 23.06.2020;;
  5. ЕЛЕКТРОГАЗОЗВАРНИК, 4 розряд, термін навчання 2,5 місяців, орієнтовна дата початку навчання – 23.06.2020;
  6. ПРОДАВЕЦЬ, термін навчання 5 місяців, орієнтовна дата початку навчання – 24.06.2020;
  7. СЛЮСАР-РЕМОНТНИК, термін навчання 5,5 місяців, орієнтовна дата початку навчання – 25.06.2020;
  8. ШТУКАТУР, 2-3 розряд, термін навчання 4 місяці, орієнтовна дата початку навчання – 25.06.2020;
  9. ТОКАР, 2 розряд, термін навчання 5,5 місяців, орієнтовна дата початку навчання – 30.06.2020.

Право на безкоштовне навчання мають безробітні, які знаходяться на обліку в службі зайнятості.

Також є можливість направлення слухачів на навчання з даних професій на контрактній основі за рахунок коштів фізичних осіб та роботодавців.

Детальну інформацію можна отримати у районній філії за адресою:

смт Катеринопіль, вул. Соборна, 55а та за телефонами 3-01-03, 3-00-64.

 

Катеринопільська РФ ЧОЦЗ

Покрокова фото 1Допомога по частковому безробіттю на період карантину може виплачуватися  фізичним особам-підприємцям, які не мають найманих працівників, але є застрахованими особами, тобто сплачували єдиний соціальний внесок.

Такі зміни стали можливими завдяки урядовим ініціативам, а саме - ухваленню Постанови КМУ від 03.06.2020 № 453 «Про внесення змін до Порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Служба зайнятості презентує покрокову інструкцію: як ФОПу без найманих працівників отримати допомогу по частковому безробіттю.  Усього шість простих кроків.

  1. Зверніться до центру зайнятості за місцем сплати ЄВ упродовж 90 днів з моменту  зупинення чи скорочення діяльності.
  2. Далі – підготуйте необхідний пакeт документів:
  • заява на отримання допомоги в довільній формі;
  • копія наказу з датою зупинення чи скорочення діяльності;
  • довідка про сплату ЄВ за останніх 6 місяців;
  • відомості до Додатку 2 Порядку.

3. Оригінали документів подайте  до центру зайнятості.  Як це можна зробити? В один із зручних для вас способів – або поштою, або ж через скриньку для кореспонденції в центрі зайнятості.

4. Упродовж трьох робочих днів центр зайнятості перевіряє документи. Якщо ж є помилки чи неточності, наші спеціалісти повідомлять про це. Ви матимете 5 днів, щоб подати новий або виправлений пакет документів.

5. Рішення щодо надання допомоги приймає обласний чи Київський міський центр зайнятості.

6. Після одержання коштів на свій рахунок центр зайнятості переказує їх фізичній особі-підприємцю.

Нагадуємо: допомога по частковому безробіттю не оподатковується.  Допомога встановлюється за кожну годину скорочення діяльності та із розрахунку двох третин від бази нарахування ЄВ, але не більше мінімальної заробітної плати (4 723 грн.) на місяць. Допомога надається на період  зупинення чи скорочення діяльності та впродовж 30 календарних днів після завершення карантину.

Довідково: Відповіді на актуальні питання про отримання допомоги по частковому безробіттю можна отримати на сайті Черкаського обласного центру зайнятості за посиланнями:

https://chk.dcz.gov.ua/node/6933

https://chk.dcz.gov.ua/novyna/na-zakonodavchomu-rivni-udoskonaleno-proceduru-otrymannya-dopomogy-po-chastkovomu-0

або за телефоном 63-95-34 (відділ організації надання послуг роботодавцям обласного центру зайнятості).

 

18764a9d9120a4503262c6ab6d9dc9aa Фізичні особи-підприємці і самозайняті особи, які тимчасово звільнені від сплати ЄСВ з метою їх підтримки на період дії протиепідемічних заходів, а також частково безробітні продовжують вважатись застрахованими у Фонді соціального страхування України особами.

Такі особи мають право на усі виплати та послуги від Фонду, передбачені законодавством про загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Зокрема, допомогу по тимчасовій втраті працездатності в разі хвороби або травми, а також компенсацію втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19 на підставі відповідних лікарняних листків.

При обчисленні середньоденного доходу для визначення розміру допомоги від ФССУ період звільнення від сплати єдиного внеску вважається невідпрацьованим з поважних причин. Ці місяці не включаються у розрахунковий період.

Однак, період часткового безробіття не відноситься до поважних причин і не виключається з розрахункового періоду. При обчисленні середньоденної заробітної плати для таких осіб враховують нараховану заробітну плату, з якої сплачено ЄСВ.

При цьому, не включається до суми заробітної плати, з якої обчислюється середня заробітна плата, допомога по частковому безробіттю, яка на період карантину надається територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, застрахованим особам у разі втрати ними частини заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв'язку із зупиненням (скороченням) діяльності через проведення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, за зверненням роботодавця для її виплати працівникам.

18764a9d9120a4503262c6ab6d9dc9aa Фонд соціального страхування України опікується понад 12 мільйонами працюючих українців.

Як отримати від ФССУ компенсацію втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19?

- У період карантину крім звичних виплат Фонд соціального страхування України надає допомогу за додатковими страховими випадками – зокрема, у разі ізоляції від COVID-19.

- Право на отримання цієї виплати мають усі застраховані особи, тобто кожен працевлаштований.

- Така допомога фінансується Фондом у разі самоізоляції під медичним наглядом або перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

- Виключною підставою для її нарахування є виданий у встановленому порядку лікарняний листок із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11».

- Видача відповідних лікарняних на сьогодні врегульована, МОЗ України спільно із ФССУ проведено селекторну нараду з департаментами (управліннями) охорони здоров’я обласних (міських) держадміністрацій щодо оформлення таких документів.

- Крім того, МОЗ рекомендувало закладам охорони здоров’я здійснити заміну попередньо виданих у зв’язку із самоізоляцією довідок на листки непрацездатності.

- Строк видачі таких листків непрацездатності відповідно до діючих нормативно-правових актів і галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я складає 14 днів. Як і в загальних випадках, лікарняний спочатку видається на п’ять днів з наступним продовженням.

- Щоб отримати від Фонду допомогу, необхідно передати отриманий листок непрацездатності із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11» своєму роботодавцю.

- У свою чергу роботодавець на підставі отриманого від працівника лікарняного листка оформлює заяву-розрахунок, у якій вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19, та передає її до Фонду на фінансування. Зробити це можна дистанційно. Докладніше про прийом заяв-розрахунків у період карантину: https://t.me/socialfund/322.

- Розмір допомоги від Фонду за такими лікарняними листками складає 50% середньої заробітної плати та не залежить від тривалості страхового стажу працівника. ФССУ здійснює фінансування, починаючи з шостого дня, перші п’ять днів оплачуються роботодавцем.

- Однак, для медичних працівників компенсація втраченого заробітку за час ізоляції від COVID-19 здійснюється Фондом у розмірі 100% середнього доходу і також не залежить від тривалості страхового стажу.

- Після того, як роботодавець передасть заяву-розрахунок до Фонду, слідкувати за станом фінансування можна на телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund. Як дізнатись дату виплати свого лікарняного: https://t.me/socialfund/348.

 

Перелік причин тимчасової непрацездатності, за якими Фонд соціального страхування України здійснює фінансування допомог, доповнено ізоляцією від COVID-19.

За відповідними лікарняними листками Фонд здійснить компенсацію 50% втраченого заробітку незалежно від тривалості страхового стажу, починаючи з шостого дня непрацездатності (перші 5 днів фінансує роботодавець).

Право на таку допомогу від ФССУ мають застраховані особи за період перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби, а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Видача лікарняних листків, які є виключною підставою для нарахування зазначених виплат від Фонду, на сьогодні унормована. МОЗ України спільно із ФССУ проведено селекторну нараду з департаментами (управліннями) охорони здоров’я обласних (міських) держадміністрацій щодо оформлення таких документів.

Для фінансування допомоги, на підставі отриманого від працівника лікарняного листка із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19–11» роботодавець оформлює заяву-розрахунок, у якій вказує причину непрацездатності – 11, тобто ізоляція від COVID-19.

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 1 з 33