Офіційний сайт Катеринопільської районної державної адміністрації і районної ради

drv

mrog

Новини

- про землюEFM_0079-e1530775789331

Особлива увага на минулому тижні була прикута до земельних питань. Відразу наголошу: Черкаська обласна державна адміністрація послідовна в питанні вирішення земельних конфліктів. Пригадаймо, коли вони почали виникати. Тоді, коли централізували право розпоряджатися землями сільгосппризначення, що поза межами населених пунктів. Іншими словами: коли відібрали це право у громад, у місцевої влади, передавши на центральний рівень. Урешті, обласна адміністрація стала буфером між сторонами конфлікту: Держгеокадастром, який нам не підпорядкований, і обуреними людьми.

Що ми зі свого боку зробили? Ще три роки тому я ініціював, і обласна рада підтримала, звернення до Верховної Ради України щодо повернення органам місцевого самоврядування права розпоряджатися землями сільгосппризначення, що поза межами населених пунктів. Свою позицію ми озвучували і на центральному рівні. Зі свого боку Уряд уже ухвалив рішення щодо передачі земельних ділянок сільгосппризначення державної власності до комунальної власності об’єднаних територіальних громад. Обласний Держгеокадастр уже передав землі 14 ОТГ Черкащини. І я переконаний: протестами, політичними заявами чи в будь-який інший спосіб ми системно не змінимо ситуацію в земельній сфері. Натомість дієвий спосіб: не зволікати з об’єднанням громад. І тоді земельні питання цілком можна вирішувати на місцях.

- про розвиток

27 розвиткових проектів від Черкащини днями підтримано профільною комісією при Мінрегіоні. На їхню реалізацію буде спрямовано 136,6 млн грн.

Серед цьогорічних стратегічних проектів області – капітальний ремонт злітно-посадкової смуги КП «Аеропорт Черкаси Черкаської обласної ради», забезпечення якісною питною водою сільського населення, реконструкція обласної спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву та ін.

До речі, 76% коштів Державного фонду регіонального розвитку України спрямовуємо на проекти, які включені до Стратегії-2020 та Плану її реалізації. Також, порівняно з минулим роком, побільшало проектів від об’єднаних територіальних громад. Маємо конкуренцію за розвиток у дії.

- про спорт

Поліпшення спортивної інфраструктури є одним із пріоритетів обласної влади. Сьогодні про футбол. За державною програмою «Будівництво футбольних полів зі штучним покриттям у регіонах» на Черкащині зводять 10 майданчиків для ігрових видів спорту. Днями вже прийняли перших гравців футбольні поля в Городищі, Гельмязеві та Вознесенському.

Це будівництво відбувається коштом державного та місцевих бюджетів. Окрім цього, ми маємо низку інших проектів із відновлення спортивної інфраструктури – як на рівні області, так і на місцях, в ОТГ тощо. І це найкраща інвестиція. Бо інвестиція в дітей, у спорт, у здоров’я нації. Футбол уже зараз на Черкащині динамічно розвивається. Цей вид спорту охоплює найбільшу кількість дітей і молоді. І я вдячний усім, хто долучається до реалізації таких проектів.

До слова, відділення з футболу представлені у 27 дитячо-юнацьких спортивних школах області. За результатами виступів на змаганнях національного рівня футболістки Черкащини здобули 3 644 залікових очки, що дало змогу футболу, як виду спорту, посісти 5-те місце в обласному рейтингу з олімпійських видів спорту.

_DSC0822 - В області триває процес підписання декларацій із сімейними лікарями. Щоправда, процес проходить доволі мляво. На сьогодні, в системі eHealth по області зареєстровано 589 лікарів, які надають первинну медичну допомогу та укладено понад 255 тис. декларацій з пацієнтами.

У деяких районах взагалі ще не розпочалася ця кампанія. Зокрема, у Городищенському, Кам’янському, Чигиринському, Лисянському районах та Мехедівській і Мокрокалигірській ОТГ. Менше 10% населення підписали декларації у Маньківському, Жашківському, Катеринопільському, Тальнівському районах та Умані.

У Черкасах, де доступність до медичної допомоги максимально наближена до пацієнта, лікарями підписано декларації із 26,7% жителів. Це низький результат для обласного центру. Приміром райони, що мають розгалужену сільську мережу, підписали декларації більш активніше. Зокрема у Звенигородському районі підписали декларації із 46% населення, Чорнобаївському – 42%, Білозірській ОТГ – 42,6%, Корсунь-Шевченківському – 33,7%.

Основною причиною не підписання декларації з пацієнтами є незадовільне забезпечення комп’ютерним обладнанням з доступом до мережі Інтернет, спеціальним програмним забезпеченням для первинної медичної допомоги робочих місць персоналу та відсутність мережевого покриття. Вважаю, це питання має бути на контролі в районах.

- Нині для кожного з нас, як користувачів медичних послуг, актуальним є питання упровадження медичної реформи. Чимало хто певен, що це призведе до скорочення мережі. Насамперед йдеться про їхню реорганізацію, підвищення якості послуг, зокрема і у сільській місцевості.

На сьогодні жоден заклад охорони здоров’я первинної ланки Черкащини не скорочений. Натомість кількість лікарських амбулаторій в області збільшилася з 183 за 2016 рік до 203 в 2018 році.

Спільно з районами ми розробили План спроможних мереж надання первинної медичної допомоги області. Його вже погодили в Міністерстві охорони здоров’я. Зазначу, до Плану спроможної мережі надання первинної медичної допомоги у кожній області включають:

– центр ПМД – працює на постійній основі, медичну допомогу надають не менше семи лікарів;

– амбулаторія групової практики – працює на постійній основі, медичну допомогу надають не менше двох лікарів, кількість населення від 3000 осіб;

– амбулаторія монопрактики – працює на постійній основі, медичну допомогу надає один лікар, обслуговує 1500 осіб;

– пункт здоров’я розгортають як додаткову інфраструктуру. Тут медичну допомогу надають не на регулярній основі. Пункт здоров’я створюється в межах населеного пункту, чисельність населення якого складає не менше 750 осіб. Графік його роботи передбачає не менше двох повних робочих змін лікаря на тиждень.

Відповідно до затвердженої мережі, на Черкащині первинну медичну допомогу населенню у сільській місцевості надаватимуть у 23 Центрах ПМСД, 161 лікарській амбулаторії, майже 300 пунктах здоров’я та ФАПах. Опісля візьмемося за виконання постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2017 № 983. Нею визначено порядок та умови надання держсубвенції на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості. За наданими районами пропозиціями, в МОЗ та Мінрегіоні затверджено для будівництва 23 лікарські амбулаторії. З них 12 – амбулаторії монопрактики, та 11 –амбулаторії групової практики. Втім нині із виділених 23 земельних ділянок кадастрові номери мають лише 3. Всього заплановано для капітального ремонту 47 лікарських амбулаторій.

Наголошу, що до кінця цього року всі заклади первинної медичної допомоги мають підписати договори з Національною службою здоров’я України. Уже з липня заклади, які виконали всі умови та уклали до 5 червня 2018 року договір з Нацслужбою здоров’я України, отримуватимуть фінансування за новим механізмом. Медична ж субвенція для фінансування закладів, які надають первинну медичну допомогу, з наступного року не планується. Тож зараз наше з вами завдання: якісно спрацювати, аби люди у сільській місцевості отримували належні медичні послуги, а заклади функціонували без проблем.

41 Основне завдання освітньої реформи – надання учням якісних знань в сучасних умовах, відповідному сучасному навчальному середовищі. Для цього формуємо мережу опорних та інноваційних шкіл. Навчання в них є перспективним, якість – значно вищою. Підтвердженням цьому є збільшення вдвічі протягом 2017-18 навчальних років кількості переможців всеукраїнських олімпіад та міжнародних конкурсів. Половина з них – учні 9-11 класів якраз із інноваційних та опорних шкіл.

Зауважу, опорні та інноваційні школи – це нова якість української освіти. Це – кваліфіковані педагогічні кадри, сучасна матеріально-технічна й навчально-методична бази. Підставою ж для створення їх мережі став, зокрема, результат аналізу статистичних даних та процеси реформи з децентралізації влади.

Нині, не зважаючи на незначне збільшення учнівського контингенту, в області функціонує 207 загальноосвітніх навчальних закладів, що є малокомплектними. А це – близько 36 % від їхньої загальної кількості. Зокрема, 11 загальноосвітніх навчальних закладів I ступеня, у яких навчається менше 10 учнів, 44 ЗНЗ I-II  ступенів, де 40 і менше школярів та 152 ЗНЗ I-III ступенів, в яких здобувають знання 100 й менше учнів. Найбільше малокомплектних шкіл у Золотоніському, Драбівському, Лисянському, Жашківському та кількох інших районах.

Пропоную порівняти середньорічні фактичні видатки на одного учня в різного типу навчальних закладах. Приміром, видатки на одного учня  в Кривоносівському НВК на Золотоніщині, де навчається 18 дітей,  становлять 69 413 тис. грн, в Богуславецькому НВК, де 85 учнів, – 25 594 тис. грн. Водночас в інноваційному закладі – Монастирищенському навчально-виховному комплексі «Ліцей – загальноосвітня школа I-III ступенів «Ерудит» навчається 648 учнів, де видатки на 1 учня – 14 633 тис грн. Або ж опорний навчальний заклад «Білозірська ЗОШ I-III ступені. Там – 488 учнів, де на одну дитину передбачено 14 844 тис. грн. Ось, де резерв та можливості місцевих бюджетів!

Нагадаю також, з першого вересня першокласники навчатимуться вже в новій українській школі. На це області передбачено 43, 6 млн грн, з яких 32 млн грн – на технічне обладнання, дидактичні матеріали тощо, решта – на підвищення кваліфікації викладачів.

_DSC0819Загалом із Дорожнього фонду на фінансове забезпечення будівництво, реконструкцію, ремонт й утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах передбачено 391 451,3 тис. грн.

Станом на 2 липня надійшло 171 183,4 тис. грн. На сьогодні ДП «Службою місцевих автомобільних доріг у Черкаській області» вже оголошено тендерні процедури по всіх об’єктах на проведення першочергового поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення.

На сьогодні оголошено 115 процедур відкритих торгів на суму 370,8 млн грн. З них відбулося 33 процедури на загальну суму 81,8 млн грн. При цьому укладено 27 договорів на 70 млн грн.

Зауважу, наразі завершено ремонтні роботи з поточного середнього ремонту на 2 об’єктах у Канівському районі на загальну суму 6,7 млн грн.

Загалом на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення виконано робіт з поточного дрібного і середнього ремонтів орієнтовно на 30 млн грн.

Проблемним питанням залишається проведення поточного середнього ремонту автомобільної дороги Сміла-Березняки-ст. Райгород-Кам’янка, яка проходить територією Смілянського та Кам’янського районів. До цього часу стосовно зазначеної дороги належним чином не оформлені дефектні акти. А це унеможливлює розробку в повній мірі проектно-кошторисних документацій.

Також доопрацювання потребує проектно-кошторисна документація на поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 241511 Ладижинка-Городниця, що також унеможливлює проведення тендерних процедур.

Не оголошено проведення тендерних процедур на поточний середній ремонт 3-х автомобільних доріг місцевого значення у Городищенському районі – в зв’язку з наявністю недоліків у проектно-кошторисних документаціях (оголошено лише на одну автомобільну дорогу). Також не подана документація для оголошення тендеру на поточний середній ремонт вулиці Незалежності у м. Золотоноша виконавчим комітетом Золотоніської міської ради, відповідно до затвердженого переліку.

Активізуватись щодо передачі проектно-кошторисних документацій на поточний середній ремонт доріг мають і в Драбівській районній державній адміністрації.

У цілому ж на послуги з поточного дрібного ремонту місцевих доріг тендерні процедури проведено у 18 районах Черкащини. З переможцями укладено відповідні договори й організовано або ж  проведення ремонтних робіт. Не визначено підрядників для виконання робіт у Жашківському та Чорнобаївському районах. Оскільки попередні торги там не відбулися і Службою оголошено повторне проведення тендерних процедур.

Водночас 20 червня Службою вдруге оголошено тендер на послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них. Процедура визначення переможця ще не проводилася.

<< Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>
Сторінка 3 з 462